GALERIE FOTO: Mercedes-AMG dezlănţuie noul GT R!

De Redactor AE | 27 Iunie, 2016
Mercedes-AMG a prezentat la Festivalul de Viteză de la Goodwood noul său bolid de circuit, supercarul GT R. Iată că după o lungă campanie de teasere, monstrul a fost eliberat din captivitate şi acum este gata să atace din plin kilometrii de asfalt de pe cele mai prestigioase circuturi auto din toată lumea.
Designul maşinii a fost modificat semnificativ ca urmare a unor îmbunătăţiri tehnice, dar şi aerodinamice. Ecartamentul noului GT R a fost mărit pentru a găzdui roţi mult mai late R19 pe faţă şi R20 pe spate, iar astfel şi-a făcut apariţia un bodykit aerodinamic activ. Iar activ se rezumă la faptul că maşina poate controla mai multe elemente separat, cum ar fi scutul din fibră de carbon instalat sub maşină, sau gurile de ventilare verticale, pentru frânele faţă, ambele controlate electronic.
Un alt element aerodinamic foarte important este eleronul spate, realizat şi el din fibră de carbon şi care poate fi reglat manual în funcţie de necesităţi, rolul acestuia fiind de a contribui la forţa de apăsare care poate creşte cu până la 155 de kilograme, la viteza maximă de 318 km/h. Şi dacă tot am vorbit de viteză, aflaţi că noul Mercedes-AMG GT R accelerează de la zero la 100 km/h în 3.6 secunde, cu 0.2 secunde mai rapid decât modelul vârf de gamă GT S. O diferenţă minoră practic, având în vedere că maşina nu este doar mai uşoară, dar şi mai puternică. Acelaşi V8 de 4.0 litri, turbo-aspirat, a fost modificat să producă acum 585 de cai putere în loc de 510 (GT S), în timp ce cuplul motor se ridică la maxim 700 Nm pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1900 şi 5500 rpm!
S-a lucrat foarte mult şi la reducerea greutăţii iar inginerii au ciupit din toate câte puţin. În jur de 700 de grame au redus din masa volantei duble, sistemul de evacuare a fost înlocuit cu unul din titan, mai uşor cu şase kilograme, până şi axul cardanic din fier a rămas să zacă la depozite iar în locul lui a fost instalat unul din carbon care este cu până la 40% mai uşor!
Scaunele tapiţate cu piele au cedat locul unor scoici îmbrăcate cu Alcantara, iar suspensia maşinii a primit noi componente din aliaje ultra-uşoare. În premieră pentru un automobil fabricat de AMG a debutat suspensia spate activă care poate vira cu roţile spate independent, asemenea tehnologii fiind întâlnite şi pe sportcarul Porsche 911.
După cum vedeţi, inginerii s-au axat mai mult pe construirea unui bolid de circuit şi nu pe un dragster care să ne impresioneze cu sute de cai putere şi timpi scurţi de acceleraţie. Astfel spus noi suntem curioşi să aflăm cum se descurcă noul Mercedes-AMG GT R pe Nurburgring!