GALERIE FOTO: Pozele oficiale cu noul Lamborghini Urus le poţi vedea aici! Însoţite de informaţii importante bineînţeles

De Redactor AE   |  4 Decembrie, 2017

Distribuie :

Lamborghini a prezentat în urmă cu puţin timp, oficial, noul său SUV de performanţă numit URUS! Caracteristicile dinamice ale acestuia ar trebui să spulbere orice urmă de concurenţă în segmentul său, iar designul neobişnuit este oferit aici drept bonus.

Să începem cu cireaşa de pe tort. Noul Urus este echipat cu un V8 de 4.0 litri volum, turbo-aspirat, ce dezvoltă în jur de 650 PS (641 CP) şi tocmai 850 Nm de cuplu motor! Pe hârtie arată bine, însă în viaţa reală aceste cifre se traduc într-un sprint de la zero la prima sută la oră în numai 3.6 secunde! Alte 9.2 secunde are nevoie pentru a atinge apoi pragul de 200 km/h (12.8s) iar accelerarea se sfârşeşte deja când acul vitezometrului ajunge la 305 km/h!

De distribuţia puterii şi a cuplului motor se preocupă transmisia cu opt rapoarte, diferenţialele blocabile, dar şi sistemul electronic care jonglează cu toate odată. Un alt sistem care vine în ajutor celui aflat la volan este cel de virare, unde sunt puse la treabă toate patru roţi, asemenea supercarului Aventador S. Prin urmare, Urus nu va întâmpina probleme la capitolul manevrabilitate.

Pentru a opera însă cu noul Urus, va trebui să alegeţi unul din cele şase moduri de condus, Strada, Sport, Corsa, Neve (zăpadă), Terra (off-road) şi Sabbia (nisip, că s-au gândit şi la bogătaşii din emirate), plus Ego, modul complet customizabil. Selectând Neve, Terra sau Sabbia veţi ridica garda la sol a maşinii şi doar în regimul Strada, Sport şi Corsa vă veţi apropia mai mult de asfalt.

Alte date importante de aflat despre Lamborghini Urus sunt dimensiunile acestuia. SUV-ul măsoară 5,112 mm în lungime, 2,016 mm în lăţime şi 1,638 mm înălţime. Pentru o comparaţie aflaţi că Mercedes GLE Coupe vine cu mărimi de 4,918 mm, 2,003 mm şi 1,720 mm. Dacă urmăriţi atent pozele s-ar putea să vă uimească faptul că portiera spate este "cam lungă", ceea ce denotă un ampatament de 3,003 mm! Şi, ultima legată de cifre, este greutatea SUV-ului care se ridică la 2,200 de kg, un pic mai uşor decât cel mai nou Cayenne, cu care de altfel împarte platforma.

La interior, dincolo de volanul împrumutat de la Audi veţi găsi şi instrumentele de bord, care tot de acolo vin, se găseşte multă fibră de carbon, dar şi tapiţeria din piele. Printre dotări se numără blocurile optice cu LED şi asistent de fază lungă, sensori de parcare, sistemul de prevenire a coliziunilor, scaune reglabile electric pe 12 poziţii (sunt şi cu 18, opţional), sistemul de infotainment cu suport Apple CarPlay şi Android Auto, sistemul audio cu 8 difuzoare oferit standard, sau opţional, varianta Bang & Olufsen cu o putere de 1,700 watt şi sunet 3D.

Pe final, aflaţi că noul Lamborghini Urus va avea un preţ de start de 171,429 de euro, în Europa. Primile comenzi, deja înregistrate, urmează a fi onorate abia în primăvara lui 2018, prin urmare vom avea de aşteptat un pic până să vedem teste comparative "de stradă".

Se poate spune însă de pe acum, că lumea SUV-urilor de performanţă a fost împărţită în două perioade, cea de până la şi cea de după apariţia lui Urus!