Genesis a prezentat noul Electrified G80, primul model electric al brandului premium

De Sergiu   |  20 Aprilie, 2021

Distribuie :

Genesis a dezvăluit oficial Electrified G80, primul său EV. Cu acest model, divizia de lux a celor de la Hyundai vine să concureze cu granzii ecologici ai concurenților europeni.

Numit G80 Electrified, sedanul cu zero emisii este primul model de producție de la Genesis cu o anumită formă de electrificare. La capitolul aspect exterior, noul EV se diferențiază de versiunile echipate cu propulsoare cu combustie internă prin barele de protecție diferite, capacului stilizat care înlocuiește grila frontală, unde este integrată grațios priza de alimentare, și lipsa terminațiilor sistemului de evacuare.

Blocurile optice duble, trăsătura specifică a modelelor Genesis este de nelipsit, iar linia plafonului elongată îi conferă electricei o siluetă aparte. Coloritul rafinat al exteriorului este accentuat de nuanța Matira Blue și jantele de 19 inci.

Caracterul ecologic al modelului G80 Electrified este intensificat și de materialele reciclate utilizate pentru interior și un sistem de izolare fonică modern, care utilizează soluții high tech pentru a reduce zgomotul rezultant din exterior. Volanul multifuncțional cu patru spițe nu pare supraîncărcat, în ciuda funcțiilor diverse, iar display-urile montate în partea superioară a planșei de bord conferă un aspect actual și includ comenzi pentru climatizare.

În acest context, bateriile cu capacitatea de 87.2 kWh pot fi alimentate de la 10 la 80% în circa 22 minute. Constructorul a dispus integrarea unor soluții ingenioase, de genul panourilor solare instalate pe acoperiș, care contribuie la acumularea de energie electrică. Configurația sedanului permite alimentarea consumatorilor exteriori de până la 3.6 kW. Arhitectura utilizată pe model este compatibilă cu alimentarea la 800 V. Autonomia declarată - 427 kilometri.

Două motoare electrice, câte unul amplasat pe fiecare punte, lucrează conjugat pentru a dezvolta 365 CP și 700 Nm. În condiții normale de condus este utilizat doar agregatul electric de pe puntea spate, cel din față este acționat doar la necesitate, grație funcției DAS (Disconnector Actuator System), care deconectează unul dintre motoare în funcțiile de condițiile de conducere pentru a reduce consumul. Repriza 0-100 km/h este parcursă în circa 5.0 secunde.

Suspensia adaptivă integrează o cameră frontală care scanează drumul pentru a configura vehiculul la condițiile reale. Electrica primește această funcție standard, independent de dotare, în timp ce în modelul cu motor termic aceasta este opțională.

Versiunea G80 cu propulsie convențională, lansată cu un an în urmă, dispune de motorizări pe benzină și diesel. Corespunzătorl, sub capotă se regăsesc un benzinar de 2.5 litri volum, care dezvoltă 304 CP și 421 Nm, fie un motor V6 de 3.5 litri volum (380 Cp și 530 Nm). Unitate diesel de 2.2 litri volum dispune de 210 CP și 441 Nm.

x
x
x
x