HGK prezintă monstruosul BMW E92 Eurofighter. Una din cele mai puternice maşini de pe planetă cu motor aspirat natural
De Pavel | 1 Noiembrie, 2017
Atelierul de tuning din Letonia, HGK Motorsport, care deja a devenit celebru graţie proiectelor sale la baza lui BMW în caroseriile F22 şi E46, pregătite pentru competiţiile de drift, prezintă un nou vehicul din care a stors toate sucurile.
Este vorba despre un BMW Seria 3 în caroseria E92, tunat la maxim cu implicarea a celor mai moderne şi performante bunătăţuri de pe piaţa de tuning. Într-un final avem un adevărat bolid pentru drift, care neapărat va câştiga suportul publicului şi un şir de cupe la campionate.
BMW Seria 3 E92 Eurofighter, în primul rând se diferă prin caroseria din fibra de carbon cu kevlar, care îşi schimbă culoarea de la auriu spre verzui în dependenţă de unghiul sub care cade lumina soarelui. Stilistica exterioară este completată de un set de aripi evazate, în stilul Rocket Bunny şi un mic eleron pe uşa portbagajului.
Să nu credeţi că toate prizele de aer şi formele caroseriei sunt doar pentru frumuseţe. Fiecare dintre aceste elemente au o funcţie importantă, spre exemplu bara faţă este formată din mai multe elemente modulare pentru fixarea blocurilor optice, iar prizele de aer din aripi ghidează curenţii de aer rece către frâni. Din cauza că propulsorul a prins forme noi după instalarea unui şir de componente de performanţă, capota vehiculului a primit la rândul ei o formă curbată în partea frontală, care dealtfel îi oferă şi un plus de agresivitate sportivei.
Desigur că orice maşină de curse are nevoie de schimbări radicale la capitolul suspensie. Aici tunerii au hotărât să folosească componente marca Wisefab şi amortizatoare reglabile Nitron. Stoparea automobilului, care apropo este cu 600 kg mai uşor decât modelul stoc, este încredinţată etrierilor de frâne Wilwood, cu şase pistoane în faţă şi patru pistoane în spate. Astfel maşina de numai 1150 kg va avea o frânare cât se poate de eficientă în timpul curselor.
Şi, cireaşa de pe tort, este...propulsorul. Sub capota de carbon este ascuns un motor de 7.0 litri volum, pregătit de cei de la Mast Motorsport. Acesta a primit denumirea de "Mast Motorsport 427ci Big Boy" şi este unul dintre cele mai puternice motoare aspirate natural din lume. Fără de nici o turbină, acesta, cuplat la o cutie mecanică cu 5 trepte, produsă de compania Samsonas, dezvoltă 900 de cai putere la 9000 de rotaţii pe minut!
Apropo, acest monstru papă exclusiv combustibili VP Racing Q16 cu cifra octanică 120.
Mai jos vă invităm să vizionaţi câteva materiale video şi să admiraţi pozele acestei bestii pe patru roţi, extrem de scumpe şi extrem de puternice, BMW E92 Eurofighter
https://www.youtube.com/watch?v=TYMcuPrmKBc
https://www.youtube.com/watch?v=xzRikxg3Tp4