Honda Civic

De AutoExpert   |  9 Decembrie, 2011

Distribuie :

Honda Civic

Este al naibii de greu. Aproape imposibil. Este atât de greu încât nimeni nu reuşeşte să o facă. Dar Honda nu a avut încotro. A trebuit să înlocuiască o maşină celebră, care oricum era cu mult înaintea vremurilor, cu o versiune nouă, care să ducă mai departe faima şi gloria. Şi când spun că nu a avut încotro, nu mă refer la expirarea unui produs în galantar, pentru că nu este deloc cazul, ci la moda înlocuirii de modele după doar câţiva anişori.Noul Civic, cea de a noua generaţie, nu este cu nimic mai prejos decât predecesorul, respectând tradiţia casei. Şi pentru că vorbim despre o casă de samurai, valorile acumulate în trecut au rămas priorităţi absolute.

Design exterior

O altă interpretare a designului modelului anterior, care a început deja să stârnească polemici interminabile. Pentru că nu sunt artist plastic, mă abţin de la comentarii abstracte, dar nu mă jenez să explic designul părţii posterioare, care a suferit modificări majore.Ei bine, explicaţia se află în aerodinamică. Inginerii fostei echipei de Formula 1 au fost implicaţi în acest proiect de la început până la sfârşit, iar baza de lucru au fost studiile care au indicat faptul că 70% din eficienţa aerodinamică a unei maşini este dată de partea din spate.Aşa că, înainte să te apuci să critici stopurile, aminteşte-ţi că la Honda forma este rezultatul funcţiei şi nu invers.

Habitaclu

Spaţios, silenţios, odihnitor. Postul de conducere este dedicat 100% şoferului, comenzile sunt ergonomice şi calculate la milimetru. Pe drumuri bune, sunetele din exterior sunt aproape inexistente, asta contribuind decisiv la confortul călătoriei. Materialele folosite sunt la fel de bune ca la modelul anterior, iar volumul portbagajului este din alt univers.Graţie montării rezervorului de combustibil sub scaunele din faţă, volumul portbagajului porneşte de la 477 de litri şi se termină, după plierea banchetei spate, la 1378 de litri. Uşile din spate se deschid larg, şezuturile scaunelor spate se ridică vertical, iar maşina de spălat pe care tocmai ţi-ai cumpărat-o se va simţi bine pe drumul spre casă.

Condus

Trei motorizări disponibile la lansare (în martie 2012): 2.2 i–DTEC (150CP), 1.8 i-VTEC (142CP) şi 1.4 i-VTEC (100CP). În toamna lui 2012 este prevăzut a se alătura şi mult aşteptatul 1.6 i-DTEC, dar până atunci mai avem de aşteptat.Caroseria a fost întărită suplimentar, iar suspensia spate a primit o atenţie deosebită. Peretele bării de torsiune spate este acum de 4 mm (avea doar 3 la versiunea anterioară şi 3,5 la modelul Type R!), iar asta se simte imediat. În plus, bucşile suspensiei spate sunt cu miez fluid, care îmbunătăţesc dramatic comportamentul maşinii.Direcţia electrică este cea mai bună din industria auto, oferind un feed-back real şi rapid. Secretul constă nu în asistare şi control electronic, ci în geometria roţilor faţă. În plus, la mersul drept, ajutorul electric este redus la minim, lăsându-i şoferului plăcerea de a conduce cât mai „natural“ posibil.

Performanțe și preț

Preţuri nu avem încă, dar ştim câte ceva despre performanţe. Motorul diesel 2.2 i-DTEC, favoritul meu, consumă extraurban doar 5 l/100 km, în timp ce 1.8 i-VTEC are nevoie de 7 l/100km. În oraş, se recomandă cutia automată, dar care, din păcate, nu este disponibilă decât pentru versiunea 1.8 i-VTEC.

Verdict

Noul Civic nu este cu nimic mai prejos decât taică-su, şi pentru asta băgăm mâna în foc. Chiar dacă designul exterior a suferit mutaţii, maşina respectă pedigree-ul iniţial, păstrând valorile confirmate anterior şi îmbunătăţind toate aspectele care au primit plângeri.

Recomandate:

(FOTO) A nins în nordul și centrul țării. Drumarii au intervenit pentru a combate lunecușul - Photo
Sociale
(FOTO) A nins în nordul și centrul țării. Drumarii au intervenit pentru a combate lunecușul

În nordul și centrul țării au fost precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare. În această ordine de idei, drumarii au intervenit pe traseele naționale pentru a combate lunecușul, dar ș

Inna
La un pas să ardă de viu în automobilul propriu. 2 bărbați au incendiat un Mercedes, în timp ce în interior se afla proprietarul - Photo
Sociale
La un pas să ardă de viu în automobilul propriu. 2 bărbați au incendiat un Mercedes, în timp ce în interior se afla proprietarul

Un bărbat de 51 de ani a fost la un pas distanță să ardă de viu în automobilul său. Cazul a avut loc în aproprierea localității Tudora, raionul Ștefan Vodă. Potrivit PulsMedia, bărbatul ar

Inna
Europenii rămân la aceleași preferințe. În acest an, Volkswagen, iarăși, a fost cel mai solicitat brand auto - Photo
Noutăți
Europenii rămân la aceleași preferințe. În acest an, Volkswagen, iarăși, a fost cel mai solicitat brand auto

În primele 11 luni ale anului curent, Volkswagen a fost cea mai solicitată marcă pentru europeni. Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, europenii au înmatriculat pes

Inna
România inaugurează încă 57 de kilometri din Autostrada A7. De la București, până la Adjud, mergi doar pe autostradă! - Photo
Sociale
România inaugurează încă 57 de kilometri din Autostrada A7. De la București, până la Adjud, mergi doar pe autostradă!

Un alt segment din Autostrada A7 a fost inaugurat marți, pe 23 decembrie. Este un tronson de 57 de kilometri, care leagă Focșani de Adjud și face parte din autostrada care va uni București cu pun

Inna
Traficul rutier în centrul capitalei va fi sistat astăzi. Transportul va fi redirecționat pe străzile adiacente - Photo
Sociale
Traficul rutier în centrul capitalei va fi sistat astăzi. Transportul va fi redirecționat pe străzile adiacente

Astăzi, începând cu ora 13:00, va fi sistat traficul rutier pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, în perimetrul str. A. Pușkin - str. Mitropolit G. Bănulescu - Bodoni. Măs

Inna
Renault rescrie regulile eficienței. Un concept a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare, la viteze de autostradă - Photo
Noutăți
Renault rescrie regulile eficienței. Un concept a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare, la viteze de autostradă

La final de an, Renault bifează o performanță care mută atenția de la viteză pură la eficiență extremă. Constructorul francez a reușit să parcurgă peste 1.000 de kilometri fără reîncărcare cu un

Inna