Honda Civic Type R aruncă mănuşa concurenţilor săi! Stabileşte noi recorduri pe 5 circuite!

De Redactor AE   |  20 Iunie, 2016

Distribuie :

După ce Volkswagen a depășit cu mai puțin de două secunde recordul pentru un model cu tracțiune față pe Nurburgring cu o mașină fără banchetă, Honda Civic Type-R răspunde doborând recorduri la Silverstone, Monza, Estoril, Hungaroring și Spa, scrie automarket.ro.

Ați observat cu siguranță faptul că majoritatea producătorilor auto încearcă să-și impună mașinile sport din ultimii ani anunțând timpii oficiali pe circuitul de la Nurburgring, considerat reperul performanței de vârf pe circuit. Cu o distanţă de 21 de kilometri, circuitul oferă îndeajuns de multe provocări pentru o mașină pentru fi privit ca locul în care o mașină poate să-și dovedească supremația în fața concurenților direcți din segment.

Povestea este una dulce-amară pentru cei de la Honda din acest punct de vedere. Cea mai nouă generație a Hot Hatch-ului Civic Type-R, a reușit anul trecut să bată recordul pe tur pe Nurburgring pentru o mașină cu tracține față. Cu 7 minute și 50,63 de secunde, Type-R desființa recorul anterior, utilizând astfel la maximum apendicele aerodinamice și motorul de 310 cai putere de sub capotă.

[caption id="attachment_66772" align="alignnone" width="1200"]Honda Civic Type R sets new benchmark time at Hungaroring with Honda’s WTCC driver Norbert Michelisz Honda Civic Type R sets new benchmark time at Hungaroring with Honda’s WTCC driver Norbert Michelisz[/caption]

Problema este însă că recordul a picat între timp, Volkswagen GTI Clubsport S, versiunea radicală a lui Golf GTI, reușind să îmbunătățească cu mai puțin de două secunde timpul modelului japonez. A fost însă o schimbare cu cântec, pentru că Golf GTI Clubsport S este o mașină extrem de apropiată de cele de circuit, lipsindu-i de exemplu bancheta posterioară.Ei bine, Honda s-a hotărât să nu conteste rezultatul celor de la Volkswagen, dar au răspuns într-un stil aparte. Japonezii au mers cu Civic Type-R pe cinci dintre cele mai tari circuite ale lumii și au bătut cu Type-R toate recordurile pentru mașini cu tracţiune pe față pe Hungaroring, Monza, Estoril, Spa Francorchamps și Silverstone. Iar pentru a fi siguri că tururile vor fi cu adevărat memorabile, cei de la Honda au contractat piloți de WTCC pentru a reuși să înregistreze timpi-record: Norbert Michelisz (Hungaroring și Monza), Matt Neal (Silverstone), Rob Huff (Spa) și Bruno Correia (Estoril).

[caption id="attachment_66771" align="alignnone" width="1200"]Honda Civic Type R sets new benchmark time at Estoril with WTCC safety driver Bruno Correia Honda Civic Type R sets new benchmark time at Estoril with WTCC safety driver Bruno Correia[/caption]

Rezultatele finale sunt greu de contextualizat fără timpi paraleli, dar arată interesant, mai ales având în vedere faptul că Honda Civic Type-R a reușit să coboare sub borna de 3 minute la Spa, un circuit complex și relativ lung. Dovezile video pentru ceea ce Honda a denumit oficial "dovada că Type-R este cel mai bun hatchback de performanță cu tracțiune față" sunt mai jos. În ceea ce privește recordul de la Nurburgring, lucrurile sunt departe de a fi clarificate: "Vom încerca din nou acolo", spune John Kingston, directorul de comunicare al biroului european Honda.

Timpii lui Civic Type-R pe cele cinci circuite europene:

Silverstone: 2:31.8

Spa-Francorchamps: 2:56.9

Monza: 2:15.1

Estoril: 2:04.1

Hungaroring: 2:10.8