Honda va scoate din fabricație trei modele simultan. Clarity, Legend și Odyssey se pregătesc de pensionare

De Sergiu   |  16 Iunie, 2021

Distribuie :

Honda își continuă drumul spre optimizarea costurilor și electrificare: fabrica din Sayama, Japonia, se va închide în martie 2022 și, în același timp, modelele Clarity, Legend și monovolumul Odyssey vor intra în istorie. Potrivit publicației Nikkei Asia, producția modelelor va înceta în câteva luni.

Niponii au anunțat intenția de a închide uzina din Sayama încă în 2019. În urma optimizării, unica fabrică ce va supraviețui reformelor va fi centrul industrial din Yoria.

Sedanul Clarity, debutat în 2015, a fost lansat din start cu versiuni plug-in hybrid, FCEV și BEV. Versiunea electrică a lui Clarity a fost retrasă din producție încă în 2019, deoarece caracteristicile tehnice erau pe puțin modeste - modelul era dotat cu o baterie de doar 25.5 kWh, pentru o autonomie maximă deloc competitivă de doar 150 km. 

Honda a dezvoltat și o versiune FCEV, alimentată cu hidrogen, care, din cauza infrastructurii subdezvoltate nu a reușit să atingă un succes simțitor.

Versiunea Clarity plug-in hybrid nu poate fi numită una de succes, dar s-a dovedit cea mai populară iterație din trio.

Niponii vor să pensioneze și modelul Legend. Actuala generație a debutat pe piață în 2014, dar după retragerea versiunii pentru piața americană, vândută sub marca Acura, modelul a rămas disponibil doar pentru Japonia. Honda a reușit să vândă doar 216 mașini pe parcursul anului precent, fapt ce a pus capac modelului definitiv.

Ultima victimă pe lista eradicării este monovolumul Honda Odyssey, debutat încă în 2013. Deși a trecut prin două facelift-uri, modelul pierde teren în fața concurenței din partea Toyota. În acest context, niponii au decis să părăsească definitiv segmentul, pentru a se concentra pe nișe mai lucrative.

Raportul menționează că ultimele exemplare vor fi asamblate la începutul lui 2022, după care uzina din Sayama va fi închisă, și odată cu aceasta modelele vor intra în istorie.