Honda, Yamaha, KTM și Piaggio doresc realizarea bateriilor standardizate ramplasabile

De Mariana   |  13 Septembrie, 2021

Distribuie :

Producătorii de motociclete Honda, Yamaha, KTM și Piaggio vor să se unească în vederea elaborării și producerii unor baterii standardizate interschimbabile. Obiectivul inginerilor ar fi ca motocicliștii să aibă posibilitatea să folosească aceste baterii de la o marcă la alta. 

Cei patru giganți au dezvăluit planurile de colaborare în privința standardizării bateriilor pentru motociclete electrice, astfel încât acestea să poată fi interschimbabile de la o marcă la alta, informează AFP.

De asemenea, acești producători, care sunt membrii fondatori ai Consorțiului pentru motociclete cu baterii interschimbabile (SBMC), consideră că „existența unui sistem de baterii interschimbabile dezvoltat în comun, este o condiție cheie pentru dezvoltarea electromobilității de joasă tensiune”.

Totodată se știe că există provocări majore, deoarece bornele de încărcare disponibile variază de la o țară la alta și informațiile pentru utilizatorii finali sunt încă limitate.

Acești producători se focusează spre elaborarea unui plan de dezvoltare a specificațiilor tehnice comune în ceea ce privește sistemele de baterii interschimbabile, confirmarea utilizării comune a sistemelor de baterii precum și promovarea astfel încât specificațiile comune ale consorțiului să devină un standard în cadrul organismelor de standardizare europene și internaționale.

Strategiile susmenționate ar putea avansa mult mai rapid, atunci când e vorba despre motociclete. Producătorii acestora nu sunt implicați în dezvoltarea bateriilor, așa ca și creatorii de automobile, iar caracteristicile lor (răcire cu aer, printre altele) le face mult mai potrivite pentru un sistem interschimbabil. Astfel, întreaga industrie de producere a motocicletelor, ar putea beneficia de pe urma unui sistem standardizat.

Recomandate:

Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării - Photo
Sociale
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării

Un șofer din Florești a fost condamnat pentru corupție activă după ce a încercat să mituiască un echipaj de patrulare pentru a evita o sancțiune contravențională. Incidentul a avut loc în

Inna