Prin ce modificări au trecut automobilele rusești, după ce erau exportate în alte țări (FOTO)
De Inna | 16 August, 2021
Toți, cel puțin, au auzit despre Lada Samara, mașina care a cucerit la timpul său nu doar teritoriul rusesc, dar și o mare parte a globului pământesc. Aceste mașini au fost furnizate atât în Europa de Vest, cât și în alte țări, inclusiv în Australia! Mai mult, dealerii străini au avut grijă să adapteze fiecare model în parte pentru a satisface gusturile clienților locali.
Să vedem cinci automobile Lada Samara care au fost exportate în diferite țări și apoi modificate conform cerințelor locale.
Lada Lando
Dealer-ul Deutsche Lada a "construit" o variantă proprie a modelului Samara în Germania de Vest. Ei au optat pentru cea mai simplă și răspândită metodă pe atunci, de a face mașina decapotabilă. Au făcut-o cabrio doar pe jumătate, detașabilă fiind doar partea din spate a acoperișului, datorită acestui fapt, mașina a obținut și o altă denumire: Lada Samara Fun. În total au fost făcute aproximativ 600 de exemplare de acest gen. Apropo, încă pe acele timpuri mulți fani ai acestui automobil au importat Samara Fun în Rusia.
Lada Samara Cabrio
Nicio mașină rusească n-a devenit cabrio peste hotarele țării, cu excepția modelului VAZ-2108. Anume el s-a transformat într-un cabrio cu numele "Natasha", realizat de belgieni. Acest nume se asocia în Belgia cu feminitate și rafinament, răsuna foarte plăcut în orice limbă și se potrivea mai mult decât bine cu proaspătul cabrio. Decapotabilele erau produse de compania EBS pe baza mașinilor VAZ-2108. În perioada 1990-1996 au fost construite 456 de unități de astfel de modele, fiind cunoscute și ca "Natasha".
Lada Bizivan
Pe lângă edițiile standarde Lada Samara, australienii au făcut și versiunea utilitară, care putea transporta până la un metru cub de marfă. După o perioadă în care automobilele au câștigat încredere, australienii i-au dat și un nume Lada Bizivan. Totodată, acest automobil a reușit să apară și în cadrul unei emisiuni TV locale, ce a conferit mașinii un pic de popularitate.
Lada Juno
Lada Juno cu volanul amplasat pe partea dreaptă, a fost ultima versiune pentru Marea Britanie. Deja în anul 1995 toate automobilele rusești au fost vândute și mai mult dealer-ul oficial nu s-a preocupat de modificarea acestora. Caroseria unui Juno se remarca printr-un body kit total diferit de cel original, fiind chiar vopsit în culoarea caroseriei. Și încă o deosebire a fost sistemul stereo Blaupunkt dotat cu patru difuzoare.
Lada Samara Baltic
Este unica versiune modificată ce putea fi procurată și în Rusia. Această Samara se producea la uzina finlandeză Valmet, în perioada 1996-1998. Modelul în cauză era predestinat pentru piața din Europa de Vest, pentru că avea un iz aparte, fiind dotat cu alte jante, anvelope, ambreaj și alte detalii deosebite de cele rusești. Însă Europa nu a rămas tare încântată de noile Samara Baltic, din acest motiv ele erau importate înapoi, în Rusia. Pe atunci se considera un adevărat lux dacă reușeai să obții astfel de exemplar "străin".