Hyundai şi Kia vor plăti clienţilor câte 320 de dolari

De AutoExpert   |  26 Decembrie, 2013

Distribuie :

În noiembrie 2012, Hyundai şi Kia erau implicați într-un scandal de proporţii după ce mai mulţi clienţi au acuzat modelele celor doi constructori coreeni de cifre de consum incorecte. Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a înregistrat sesizările şi a constatat atunci că este vorba despre un milion de exemplare cu un consum indicat incorect, inscripţionat pe geamul fiecărei maşini Hyundai şi Kia vândută în SUA. Abaterile cifrelor de consum ajungeau până la 0.3 litri/100 de km, cea mai mare eroare fiind în cazul lui Soul, modelul care a şi fost înlocuit deja de o nouă generaţie.

Agenţia Naţională a Mediului a depistat erori de calcul pe 13 modele Hyundai şi Kia produse între 2011 şi 2013 şi a câştigat procesul cu cei doi constructori. Drept urmare, Hyundai va trebui să plătească echivalentul a 153 de milioane de euro celor peste 600.000 de clienţi americani înşelaţi, în vreme ce Kia va restitui un total de 135 de milioane pentru cele peste 300.000 de maşini vândute cu un consum eronat.

Cele 288 de milioane pe care le va lăti grupul coreean vor fi încasaţi diferit de clienţi. Suma medie pe care o va primi fiecare client este de aproximativ 320 de dolari.