Hyundai și LG Chem prognozează pierderi de un miliard de dolari din cauza incendierilor vehiculelor electrice

De Pavel   |  1 Martie, 2021

Distribuie :

Concernul Hyundai Motor și producătorul de baterii și componente LG Chem vor pierde aproape un miliard de dolari în urma unei campanii de rechemare în service. Producătorul auto a decis să înlocuiască bateriile la circa 82 de mii de mașini electrice, produse până în martie 2020, din cauza unui risc mare de incendiere.

În toamna anului 2020, Hyundai a încercat să evite procesul costisitor al bateriilor defecte de pe modelul Kona Electric. Coreenii au lansat o campanie de recall în cadrul căreia a instalat un update a software-ului în cazul a 77 de mii de mașini. Chiar și așa, update-ul nu a ajutat, la începutul anului 2021 fiind înregistrat primul Hyundai incendiat cu softul actualizat al bateriei.

În total, în ultimele șase luni au fost înregistrate 15 cazuri în care EV-urile marca Hyundai au fost cuprinse de flăcări, deși motivul exact al incendierilor nici în prezent nu este cunoscut. Pentru a evita ulterioarele cazuri, constructorul a decis să demareze un recall în masă, pentru a înlocuit bateriile produse de LG Chem, în cazul a 81.701 de vehicule electrice. Acestea au fost asamblate în perioada noiembrie 2017 - martie 2020, mai exact este vorba despre SUV-ul Kona Electric, hatchback-ul Ioniq Electric și autobusele Elec City.

Hyundai a estimat cheltuielile pentru desfășurarea campaniee de rechemare la 889 milioane dolari, însă tot aici, pe lângă costurile bateriilor și mentenanței, trebuie adăugate și pierderile de imagine a companiei. Astfel, după anunșul recall-ului, prețul acțiunilor Hyundai a căzut la bursă cu 3.9%, ia a celor de la LG Chem cu 2.8%. În această ordine de idei, pierderile totale vor atinge fără dubii cifra de 1 miliard de dolari!

Totodată, producătorul de baterii LG Chem nu-și recunoaște vina. Compania consideră că incendiile provin din erori de software. În ce proporție Hyundai și LG Chem vor împărți costurile pentru campania de recall nu se cunoaște, astfel că urmează negocieri dificile. 

Între timp, cei de la Hyundai recomandă proprietarilor vehiculelor electrice vizate, să nu utilizeze stațiile de alimentare rapidă și să nu încarce bateria mai mult de 90%.