În 4 ani de zile, vine Euro7! Adio motoare bune, performante, fiabile, longevive și altele
De Redactor AE | 4 Iunie, 2021
Ne panicăm sau încă nu? E de bine că se gândesc oamenii și la ecologie, însă partea proastă e că va bate la buzunare această schimbare, iar despre plăcerea de a conduce vom vorbi doar la timpul trecut. Uniunea Europeană face deja pregătirile pentru Euro 7.
Chiar dacă mai sunt patru ani la dispoziție, timpul se scurge repede, iar până în 2025 nu ne-a mai rămas foarte mult. Și iată că atunci va fi introdusă noua normă de poluare Euro 7. Pentru susținătorii greenpeace poate fi o mică victorie, pentru cei ce văd în mașină doar o cutie pe roți, în care nu te plouă când mergi la muncă - nimic nu se schimbă, însă pentru cei pasionați de automobile, motoare cu ardere internă și miros de benzină, va fi o dramă.
Nu nu, nu se interzic motoarele cu combustie, ci se insistă pe hibridizarea gamei. Direct sau indirect UE va obliga producătorii de mașini să găsească soluții pentru a micșora valorile de emisii. Și cum nu toți sunt încântați să producă EV-uri, singura soluție rămâne hibridul. Că e mild, hybrid sau PHEV, deja fiecare va decide ce face, dar pe lângă adăugarea de motoare electrice în trenul de rulare, mulți constructori ar putea alege și reducerea numărului de cilindri, ori reducerea volumului în camerele de ardere.
Cum performanțele la fel joacă un rol important în vânzări, să păstrezi caii putere în condițiile de mai sus ar putea însemna să se jertfească și mai mult din fiabilitate. Dacă va fi așa sau nu, rămâne de văzut.
Lăsând disperarea la o parte, gândiți-vă că astăzi, conform unui studiu, normele de poluare depășesc de 2.1 normele declarate la testele WLTP. Iar pentru a schimba situația și a realiza tranziția la Euro 7 începând cu data de 1 ianuarie 2021 a fost introdus noua normă, Euro 6 (6d) prin care o mașină va trebui să înregistreze abateri de maximum 1.5 ori mai mari, peste limita declarată în testele WLTP.