Înlocuire pentru M3 sau un concept care nu va deveni model de serie? Care e soarta noului prototip de la BMW

De Inna | 18 Februarie, 2025
Bavarezii au dezvăluit prototipul BMW Vision Driving Experience, o platformă de testare dedicată noului sistem de control al dinamicii și condusului, denumit „Heart of Joy”. Acest vehicul conceptual nu este destinat producției de serie și nu va înlocui modelul M3 (cel puțin, acest lucru nu a fost confirmat) în schimb, servește ca bază pentru testarea tehnologiilor ce vor echipa viitoarele modele electrice din gama Neue Klasse.
Sistemul „Heart of Joy” reprezintă o unitate centrală de control care integrează funcțiile de propulsie, frânare, direcție, încărcare și recuperare a energiei. Cu o putere de procesare de zece ori mai rapidă decât sistemele anterioare, această tehnologie promite să aducă plăcerea de a conduce la un nou nivel, oferind în același timp o eficiență energetică sporită. Frank Weber, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG responsabil pentru Dezvoltare, a subliniat că „Heart of Joy” nu doar îmbunătățește dinamica vehiculului, dar și crește autonomia prin utilizarea predominantă a frânării regenerative.
La Centrul BMW Performance Driving din Spartanburg, prototipul BMW Vision Driving Experience a demonstrat capacitățile sistemului „Heart of Joy” într-un test de anduranță. Vehiculul a evidențiat o tracțiune impresionantă și o precizie remarcabilă în viraje, datorită integrării strânse a funcțiilor de propulsie și frânare. Această abordare integrată permite o reducere semnificativă a intervențiilor sistemelor de control și asigură o traiectorie mai stabilă și mai precisă.
Unul dintre avantajele majore ale sistemului „Heart of Joy” este capacitatea sa de a crește eficiența energetică a vehiculului. Prin utilizarea predominantă a frânării regenerative, se estimează o creștere a eficienței cu până la 25%, ceea ce se traduce într-o autonomie mai mare pentru vehiculele electrice din gama Neue Klasse. În condiții normale de condus, 98% dintre decelerări pot fi gestionate prin recuperarea energiei, reducând astfel necesitatea utilizării frânelor convenționale.
Sistemul „Heart of Joy” va fi implementat în toate modelele electrice din gama Neue Klasse, prima producție de serie fiind programată pentru acest an la uzina BMW din Debrecen, Ungaria.