Kia Sportage o buna traditie in generatie a treia

De AutoExpert   |  11 Septembrie, 2010

Distribuie :

Kia Sportage o buna traditie in generatie a treia



Kia Sportage, un SUV compact, de traditie deja, avea nevoie de o revigorare serioasa pentru a face fata concurentei. A treia generatie pare sa respecte intervalul de sase ani a primelor doua.

In materie de design, Sportage integreaza fidel recentul limbaj de design KIA si chiar il duce la un nou nivel. Poate fi catalogat fara retineri ca cel mai aratos model coreean de pana acum. Pentru acest lucru trebuie sa-i acordam toate laudele lui Peter Schreyer, designerul care a lasat mediul strict Audi pentru a se exprima liber si a revolutiona linia modelelor Kia.



A treia generatie a crescut in dimensiuni, dar cu toate acestea are un aer mult mai sportiv, mai dinamic. Avem un plus de 10 mm la consola fata, un plus de 10 mm la ampatament si un plus de 70 mm la consola spate. O crestere in lungime cu 9 cm fata de vechea generatie. A crescut si latimea cu 15 mm, dar a scazut inaltimea cu 60 mm. Abilitatile offroad au fost usor imblanzite. Vorbim despre un unghi de atac de 22,7 grade, de unul de degajare de 28,2 grade si de un unghi de rampa de 17,7 grade.
Garda la sol este de 172 mm. Pentru aventurieri trebuie mentionat ca panta maxima abordabila este de 44,2 grade, iar inclinarea latareala de 45 grade. Pe puntea fata a fost pastrata solutia suspensiei MacPherson, dar a fost recalibrata pentru a spori stabilitatea si a oferi un feedback mai bun. Pe spate vorbim de o suspensie multi link total noua cu amortizoarele si arcurile montate separate.
Interiorul este absolut nou, nu regasesti nimic din ceea ce ai fi asteptat de la o Kia. In primul rand poate fi remarcat usor saltul calitativ atat la nivelul finisarilor cat si al materialelor utilizate. Locul 5 mondial la capitolul vanzari trebuie onorat. Cateva artificii de design creaza o atmosfera eleganta la interior - masivitatea unor repere precum consola centrala si pozitia inaltata a plansei de bord. Aerul de sportivitate predomina si la interior si este amplificat de tabloul de bord cu trei ceasuri si de tunelul median masiv cu o linie ascendenta spre consola centrala. Exista o multime de spatii de depozitare in partea frontala.



Pentru moment sunt disponibile doua motorizari ambele de doi litri. Avem un propulsor diesel de 2 litri care dezvolta 136 CP si 319 Nm. Acest propulsor poate fi asociat cu o cutie manuala cu sase rapoarte sau una automata cu acelasi numar de trepte. In oferta mai exista un propulsor pe benzina, aspirat, care ofera 163 CP si un cuplu motor de 195 Nm. Acesta poate fi comandat cu o cutie automata cu 6 trepte sau una manuala cu 5 rapoarte. Din toamna vor mai fi disponibile doua motorizari, un nou propulsor pe benzina de 1.6 litri GDI care dezvolta 140 CP si unul diesel de 1.7 litri. Aceste propulsoare vor fi oferite optional cu functia Start&Stop.
Noul Sportage va putea fi comandat in versiunea cu tractiune fata sau integrala permanent.