Kia Stinger Cabrio - decapotabila cu patru portiere, care va fi produsă în serie limitată la doar 12 exemplare
De Sergiu | 20 Martie, 2021
Încurajați de popularitatea lui Stinger, dealerii caută noi interpretări ale modelului, dintre cele mai inedite. Un proiect de acest fel a fost anunțat de către o reprezentanță specializată în mașinile sud-coreenilor, care a prezentat un show-car, urmând ca ulterior conceptul să fie materializat în producție de serie mică.
Numit Stinger GT-C, acest vehicul conceptual a fost lansat la începutul acestei săptămâni în cadrul unui show dedicat. Pentru realizarea exemplarului unicat, cei de la Kia au pus la dispoziția experților de la Drop Top Customs un Stinger GT2.
După ce i-a fost tăiat acoperișul, iar caroseria a fost ranforsată în zonele cruciale, Stinger-ul a primit un tratament menit să îmbunătățească șasiul și grupul propulsor la capitolul performanțe, rigiditate și feedback. Amortizoarele standard au fost înlocuite cu patru unități Eibach, conferind mașinii o gardă la sol redusă, și, implicit o prestanță și manevrabilitate optimizată. Multe din elementele caroseriei au fost realizate din fibră de carbon, un pas esențial pentru reducerea masei modelului experimental.
Sub capota realizată din materiale compozite se regăsește V6 twin-turbo de 3.3 litri volum, care dezvoltă standard 368 CP și 510 Nm. Decapotabilele îl vor primi într-o formă ceva mai potentă - output-ul generat ar putea atinge mult mai mult, grație agregatelor înlocuite, dar și a unor optimizări la capitolul software.
Dealerul menționează că vrea ca cele 12 exemplare să fie puse la dispoziția clienților în câteva luni, fără a fi însă anunțat însă prețul eventual al unui exemplar, nici costul conversiei. Tirajul limitat ar putea transforma versiunea decapotabilă într-un obiect de colecție apeciat de mulți fani ai mărcii, or potrivit surselor de peste ocean, mașina nu-și va pierde garanția oferită de constructor, în ciuda modificărilor însemnate aduse acesteia.
O altă întrebare care inevitabil răsare este însă siguranța. Deoarece Stinger nu este o decapotabilă get-beget prin excelență, ci doar o interpretare after market, modelul nu a fost dezvoltat conform normelor în vigoare segmentul cabrio privind siguranța rutieră, iar comportamnetul vehiculului în cazul unui eventual accident nu poate fi prognozat.