Lancia Stratos la Frankfurt

De AutoExpert   |  16 Septembrie, 2011

Distribuie :

Lancia Stratos la Frankfurt 2011

Toţi suntem de acord că grupul Fiat a anihilat mai mult sau mai puţin acel factor X, magie, sau cum vrei tu să-i spui, pe care-l puteai simţi într-o simplă privire asupra oricărui automobil Lancia din trecut. Tocmai din această cauză, un om de afaceri din Germania, pe numele său Michael Stoschek, a reinterpretat faimosul Stratos din anii' 70.

Şi noi ne gândim de câte organe ne-am putea despărţi pentru a face rost de 600,000 de euro, preţul pe care Stoschek îl cere pentru Stratos-ul său bazat pe platforma lui Ferrari F430 Scuderia. Dar, din nefericire, nu prea ai cum să cumperi unul, din cauza constructorului din Maranello.

Simplu spus, producătorul italian nu a fost de acord să "împrumute'' şasiuri, motoare sau alte componente care ar fi putut ajuta la renaşterea lui Stratos, nici măcar câteva bucăţi acolo pentru o producţie ultra-exclusivă. Probabil că italienilor le este ciudă pe genialitatea şi know-how-ul industriaşului german şi d-asta i-au dat această lovitură sub centură.

În ciuda acestei veşti proaste şi a averii cheltuite pentru dezvoltarea proiectului Stratos 2010, Michael Stoschek a venit la Frankfurt şi a prezentat rodul pasiunii sale tuturor celor prezenţi la Salon. Şi, sinceri să fim, ne-a cuprins o uşoară nostalgie când am văzut această maşină stingheră într-un colţ al Salonului, gândindu-ne pe de-o parte la acel bilet căştigător la Loto care se lasă aşteptat de prea mult timp, dar şi la faptul că asta ar fi fost singura maşină în stare să readucă înapoi acel factor X gamei Lancia din prezent.

Tot ce rămâne acum de făcut pentru a ne trata această nostalgie este vizionarea videoclipului de mai jos şi să sperăm că, pe viitor, constructorul italian va produce ceva mai special decât un Chrysler rebranduit sau un Fiat cu o caroserie mai rotunjită.

Într-o zonă separată Mazda a expus o parte din bolizii MX-5 din superbele curse MX-5 Open Race şi MX-5 Ice Race, competiţii degustate de ProMotor. Plus un simulator MX-5 unde puteai testa MX-5 pe circuitul de la Adria. Un stand elegant unde puteai veni cu punga de popcorn şi viziona câteva materiale video foarte interesante despre ce înseamnă KODO, SkyActive şi Mazda în general.