Land Rover pregătește o versiune alimentată cu hidrogen pentru Defender
De Sergiu | 15 Iunie, 2021
La începutul acestui an, oficialii Jaguar Land Rover, au anunțat o electrificare masivă. Aceasta nu se va referi doar la vehiculele cu instalații hybrid sau BEV-uri, dar și modele electrice alimentate cu hidrogen. Dezvoltarea este deja în curs, iar SUV-ul Land Rover Defender va fi primul proiect ce va folosi tehnologia fuel cell. În scurt timp, JLR va da startul testelor lui Defender fuel cell.
Conceptul FCEV este parte a reformei Jaguar Land Rover ce prevede atingerea a zero emisii până în 2036 și emisii nete de carbon zero pe lanțul de aprovizionare, producere și operațiuni până în 2039, în conformitate cu strategia Reimagine anunțată recent.
Proiectul se numește Project Zeus și este dezvoltat de comun acord cu nume sonore ca Delta Motorsport, AVL, Marelli Automotive Systems și firma britanică Battery Industrialization Center, care își vor aduce contribuția la procesul de R&D.
Per general, Project Zeus nu diferă de agregatele dezvoltate ale altor companii - hidrogenul este utilizat pentru producerea electricității, care este utilizată pentru alimentarea unui motor electric de tracțiune, surplusul fiind stocat în baterii pentru utilizarea ulterioară.
FCEV-urile oferă densitate ridicată de energie și realimentare rapidă, precum și pierderi minime de autonomie la temperaturi scăzute, ceea ce face tehnologia ideală pentru vehicule mai mari, cu rază mai lungă de acțiune sau pentru cele operate în medii cu temperaturi extreme.
Din 2018, numărul global de mașini de acest gen aproape s-a dublat, în timp ce stațiile de alimentare cu hidrogen au crescut cu peste 20%. Până în 2030, previziunile menționează că numărul total de vehicule fuel cell ar putea depăși 10 milioane de unități, iar stațiile de alimentare în întreaga lume va atinge numărul de 10.000.