Legendarul Jaguar E-Type sărbătorește 60 de ani de la debut! Britanicii restaurează 12 exemplare speciale pentru a marca evenimentul

De Sergiu   |  15 Martie, 2021

Distribuie :

La 15 martie 1961, legendarul Jaguar E-Type apărea pentru prima dată în lumina reflectoarelor la Salonul Auto de la Geneva. Succesul răsunător de care s-a bucurat modelul inspirat de mașina de competiție D-Type nu a putut fi însă anticipat. Chiar din prima zi a fost evident că E-Type-ul are priză la public, fiind dispusă aducerea de urgență a unei versiuni roadster de la uzina din Coventry pentru a se alătura coupeului expus. Șirul lung de succese înregistrate era însă abia la început - cariera cinematografică a modelului poate fi doar invidiată! Chiar marele Enzo Ferrari chiar a menționat că aceasta este "cea mai frumoasă mașină construită vreodată".

La șase decenii de acest eveniment, pentru a aniversa în stil mare, Jaguar Classic a purces la restaurarea a 12 modele clasice, coupeuri și roadsteruri pentru șase norocoși, care vor putea procura o pereche formată dintr-un coupe și un roadster. 

Fiecare din cele șase perechi evocă mașinile originale care au debutat la Geneva. Roadsterul este finisat în Drop Everything Green, iar coupeul este nuanțat în Flat Out Grey. Culorile speciale nu se regăsesc în gama producătorului, fiind destinate exclusiv acestor E-Type-uri și nu vor mai fi folosite de Jaguar niciodată.

Chiar dacă au fost atent recondiționate de către experții Jaguar, urmând cu strictețe specificațiile exemplarelor de expoziție de acum șase decenii, toate cele 12 exemplare prezintă unele note moderne, pentru a îmbunătăți experiența de condus a posesorilor. Astfel, toate unitățile au embleme comemorative, un sistem multimedia Jaguar Classic (cu ecran în miniatură, navigare și conectivitate Bluetooth), iar butonul claxonului este poleit cu aur de 24 karate. 

Pe cotiera centrală este gravat traseul parcurs de exemplarele originale de la Coventry până la Geneva, fiind necesară 100 de ore de muncă manuală laborioasă pentru finisarea elementului decorativ. În partea inferioară a consolei, pe versiunile coupe sunt gravate cuvintele “I thought you’d never get here” ( Credeam că nu mai ajungi ) spuse de Sir William Lyons șoferului care a reușit să livreze exemplarul pentru prezentare cu doar câteva clipe înainte de premieră. În același timp, versiunile roadster sunt decorate cu ordinul ” Drop everything and bring the open top E-Type over”, dat de același Lyons celor de la Coventry pentru a aduce cât mai repede posibil versiunea decapotabilă a E-Type-ului la Expoziție, fiind evidentă senzația produsă de model în prima zi în care a fost expus acesta.

Motorul original, cu șase cilindri în linie a fost îmbunătățit. Unitate de 3.8 litri volum ce dezvoltă 269 CP, păstrează sistemul de alimentare cu trei carburatoare prevăzut original, dar primește aprindere electronică, un sistem de răcire îmbunătățit (cu un radiator modern) și o evacuare modernă din oțel inoxidabil. Pentru a păstra însă aparențele, elementele moderne sunt deghizate cu grijă pentru a părea originale. În cuplu cu agregatul propulsor se regăsește  o cutie de viteze cu cinci trepte, în locul unității originale ce avea doar patru.

Nu se știe prețul unei astfel de perechi de exemplare aniversare speciale. Unele surse menționează că acestea vor costa pe puțin 600.000 de lire sterline, o sumă oarecum îndreptățită, dată fiind porția de atenție primită de acestea.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x