Legendarul Lamborghini Miura SV aniversează 50 de ani de la debut

De Sergiu   |  16 Aprilie, 2021

Distribuie :

Se împlinesc 50 de ani din momentul premierei modelului Lamborghini Miura SV, cea mai de top iterație dezvoltată din proiectul P400. Miura SV, unde V înseamnă veloce (super rapid), a fost conceput pentru a acompania versiunea S, dar, ca urmare a succesului imens al SV pe piață, a ajuns să-l înlocuiască.

În zilele noastre, Miura SV, e cea mai căutată mașină de producție fabricată de Lamborghini, și una din cele mai relevante supercaruri. De asemenea, SV este și cea mai cizelată versiune Miura, beneficiind de experiența acumulată în primii cinci ani de producție a modelului.

SV-ul este animat de un propulsor de 385 CP la 7.850 rpm și este mai manevrabil, datorită cuplului redistribuit. Versiunea se mai laudă cu un sistem de lubrifiere între motor și transmisia de viteze - o îmbunătățire tehnică crucială pentru performanțele modelului. Viteza maximă oficială a lui Miura SV este de peste 290 km/h iar un kilometru este percurs în doar 24 de secunde - rezultate record la vremea debutului

Miura SV, spre deosebire de versiunile P400 și P400 S, dispune de îmbunătățiri cruciale, de genul șasiului mai rigid având ransforsări în punctele strategice, o suspensie spate revizuită. Jantele și anvelopele unice îi ofereau versiunii timpi îmbunătățiți, dar și un aspect mai dinamic, complementat în continuare de finisajul auriu.

Una dintre cele mai importante modificări vizuale disponibile pe Miura SV a fost absența cunoscutelor „gene” în jurul farurilor. Nu a existat un motiv tehnic real pentru această modificare estetică; pur și simplu Ferruccio Lamborghini, care știa foarte bine că asamblarea și finisarea perfectă a genelor este un pas extrem de complex și care consumă mult timp, a dorit să reducă timpul de producție al Miurei. 

Habitaclul lui SV este mai bine finisat și are un aspect mai modern decât cel al versiunilor anterioare, datorită  utilizării pielii pentru tapițerie și prezenței diferitelor detalii cromate.

Doar 150 de unități au fost produse până în 1973, iar în 1975, un ultim exemplar final a văzut lumina zilei, după care o întreagă epocă în materie de sportcaruri a apus.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x