Lotus F1 a lansat monopostul său pentru sezonul 2013

De AutoExpert   |  17 Decembrie, 2012

Distribuie :

Lotus F1 a lansat monopostul său pentru sezonul 2013

Numit E21 pentru a simboliza al 21-lea monopost construit de echipa de la Enstone, noua armă Lotus a fost dezvăluită la fabrica din Marea Britanie în cadrul unui eveniment transmis în direct pe canalul de Youtube al team-ului şi păstrează în bună măsură liniile de design ale predecesorului său prin prisma menţinerii regulamentului tehnic.

Directorul tehnic James Allison a optat să nu folosească un panou pentru a acoperi aspectul inestetic al nasului, decizie justificată de faptul că acesta sporeşte greutatea totală a monopostului cu câteva grame, lucru care poate avea efecte negative asupra centrului de greutate şi a aerodinamicii.

Totuşi, directorul tehnic James Allison a dezvăluit că Lotus îşi propune să utilizeze în acest sezon sistemul DDRS pasiv, care permite creşterea vitezei pe liniile drepte cu 10-15 km/h, pe lângă beneficiile similare ale tehnologiei DRS. Sistemul a fost evaluat şi în a doua jumătate a anului trecut, însă Lotus nu l-a utilizat niciodată în curse pentru că nu a reuşit să identifice o metodă prin care să-l dezactiveze automat fără să piardă din forţa de apăsare aerodinamică.

"Aceasta este o zonă în care vom continua să muncim, sistemul nostru nu este interzis de regulament datorită naturii pasive a acestuia. Nu este ceva magic care va transforma monopostul nostru, dar ar putea aduce un plus de performanţă ca parte a deisgnului de ansamblu", a declarat britanicul la lansarea noului monopost.

În plus, Allison afirmă că Lotus a schimbat radical suspensiile, însă că restul monopostului se bazează în mare măsură pe cel de anul trecut.

"Designul suspensiilor faţă şi spate este substanţial modificat pentru a ne oferi oportunităţi aerodinamice mai bune. Aripa faţă este o continuare a conceptelor la care am lucrat de la publicarea regulilor pentru 2009. Pentru sistemul aripii spate, am încercat să avem un nivel satisfăcător pentru stabilitatea aerodinamică şi să maximizăm potenţialul sistemului DRS", a adăugat el.

Echipa va continua să utilizeze motoare produse de Renault şi va miza pe serviciile lui Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean pentru a termina pe unul dintre primele trei locuri ale clasamentului constructorilor.