Mercedes a prezentat noul EQS! Limuzina electrică cu cel mai mare ecran existent pe o mașină de serie și 770 km autonomie
De Pavel | 16 Aprilie, 2021
Campania de promovare a noului Mercedes EQS a luat sfârșit. Nemții au lansat astăzi poate cea mai impresionantă mașină din industrie din acest moment, care vine cu o serie de tehnologii nemaipomenite, design futuristic și cu cel mai mare ecran existent pe o mașină de serie!
Omologul electric a limuzinei S-Class a fost inspirat din conceptul Vision EQS, prezentat în anul 2019. Mercedes-Benz EQS esteun vehicul pur electric cu o lungime de 5.265 de mm, adică foarte aproape de dimensiunile unui S-Class în versiunea Long. EV-ul folosește o arhitectură absolut nouă, dedicată mașinilor electrice și folosește limbajul de design deja văzut în cazul lui EQC și EQA.
Mercedes-Benz EQS este și cel mai aerodinamic model de serie din lume! Farurile triunghiulare sun unite elegant printr-o bandă LED, iar stopurile fac o referire discretă la filamentul vechilor becuri. Farurile Digital Light permit proiectarea avertismentelor sau a indicațiilor direct pe carosabil. În același timp, EQS dispune de două funcții noi de asistență care afișează un semnal în caz că Lane Keeping Assist sau Blind Spot Assist depistează un posibil pericol. Farurile au un modul luminos cu trei LED-uri extrem de puternice, pentru fiecare far, lumina acestora fiind refractată și direcționată de 1.3 milioane de micro-oglinzi. Rezoluția în acest caz este de peste 2.6 milioane de pixeli per autovehicul!
Designerii companiei susțin că vremea unghiurilor ascuțite a rămas în trecut, așa că noul EQS caută să fie cât mai fluid și cât mai rotunjit. Modelul beneficiază și de o mulțime de inovații aerodinamice care îi oferă un coeficient record, de numai 0.20 Cx, cea mai bună valoare aerodinamică a unui vehicul de serie.
Noul Mercedes-Benz EQS va fi oferit clienților în două versiuni: EQS 450+ și EQS 580 4Matic. Ambele variante dispun de același pachet de baterii litiu-ion, cu o capacitate impresionantă de 107.8 kWh, care îi va scuti pe clienți de gândul unei autonomii reduse.
EQS 450+ este echipată cu un singur motor electric, instalat pe axa spate. Acesta este capabil de 331 CP și un cuplu de 568 Nm. În aceste condiții limuzina electrică accelerează de la 0-100 km/h în 6.2 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h. Consumul versiunii entry-level este de 20.4 kWh.
Versiunea EQS 580 4Matic se laudă cu două motoare, unul pe puntea față și unul pe puntea spate, care asigură o tracțiune integrală și un total de 524 cai putere și 855 Nm. Cu un asemenea bagaj de resurse, limuzina electrică accelerează de la 0 până la 100 de km/h în doar 4.1 secunde.
În viitorul apropiat, se va lansa și varianta de performanță AMG care promite 761 CP. Exact același randament pe care îl oferă Porsche Taycan Turbo S.
EQS poate fi echipat cu două tipuri de baterii de 90 sau 107.8 kWh, adică cu 26% mai mult decât în cazul lui EQC 400 4Matic. Chiar și așa, în momentul prezentării ambele versiuni sunt declarate doar cu bateria de top, care oferă o autonomie de 770 km, valoare calculată conform ciclului WLTP.
Mercedes anunță că, încărcarea se poate face cu maxim 200 kW la o priză rapidă DC. În numai 15 minute EQS poate acumula suficientă energie pentru 300 de kilometri. Atunci când vorbim despre o priză AC, Mercedes-Benz EQC egalează performanțele lui Renault Zoe și promite 22 kW.
Mercedes mereu se gândește la confortul clienților săi, astfel că au pregătit funcția Power Nap. Atunci când EV-ul se încarcă, funcția menționată înclină scaunele la maxim, trage jaluzelele laterale și redă o melodie liniștitoare prin sistemul audi, ca cei de la interior să savureze un ”pui de somn”.
Ne-am obișnuit ca vârful de gamă S-Class, să ne ofere tehnologii în premieră mondială. În mod firesc, omologul electric continuă această tradiție și prezintă o serie de inovații fantastice pentru un automobil.
Pe lângă Head-up Display-ul cu realitate augmentată, noul EQS include acum o funcție denumită Drive Pilot, care îi permite celui de la volan să ia mâna de pe volan pe o perioadă de timp nedefinită, atât timp cât viteza nu depășește 60 de km/h. Opțiunea este valabilă doar în Germania, urmând ca și alte țări ale Europei să permită această opțiune din punct de vedere legislativ.
Ușile se vor închide și deschide singure! Atunci când te apropii de mașină, cu cheia în buzunar, ușile se vor deschide, bineînțeles, dacă se poate face asta în siguranță. Portierele se vor închide la loc în momentul în care ai urcat în mașină și ai apăsat frâna.
Iar acum informații despre poate cea mai impresionantă opțiune disponibilă pe automobil, din întreaga industrie! Este vorba despre hyperscreen, un display gigant de 56 inch, cu opt procesoare, 24 Gb RAM și o grafică care te lasă cu gura căscată. Acesta este oferit opțional, standard EQS fiind echipat cu un ecran similar cu cel de pe noul S-Class.
Tehnologia Hyperscreen folosește un display curbat de 141 de centimetri, care încorporează atât instrumentarul de bord digital, cât și ecranul central, dar și cel al pasagerului din dreapta. Cu ajutorul inteligenței artificiale, sistemul MBUX Hyperscreen este capabil să răspundă proactiv la nevoile utilizatorilor și să controleze peste 20 de funcții, printre care: sistemul audio, încălzirea și masajul în scaune, sau navigația.
Pasagerul are propriul său display de 12 inch, care poate monitoriza privirile șoferului și se poate închide automat dacă observă că șoferul este distras și își ia ochii de la drum. Inteligența artificială nu se oprește aici, modelul învățând obiceiurile șoferului. Spre exemplu, dacă la plecarea de la birou acesta obișnuiește să facă un apel către soția sa, mașina va învăța acest obicei și va face acest lucru automat.
Funcția de navigare cu Electric Intelligence planifică cel mai rapid și convenabil traseu, care include stații de încărcare, bazându-se pe mai mulți factori și având posibilitatea de a reacționa în mod dinamic la ambuteiaje sau o schimbare a stilului de conducere. O nouă funcție constă în vizualizarea pe sistemul de infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience) a capacității bateriei și, dacă este posibil, returul la punctul inițial de plecare fără încărcare. Stațiile de încărcare de pe traseu adăugate manual sunt prioritizate în configurarea traseului, iar stațiile sugerate pot fi excluse. De asemenea, sunt calculate și costurile aproximate de încărcare pentru fiecare stație.
Pandemia și-a lăsat amprenta accentuată în industria auto. În acest sens, Mercedes-Benz a introdus pe EQS o tehnologie care va fi pe placul celor ce vor mai multă siguranță în aerul respirat. Cu Energizing Air Control Plus, Mercedes-Benz filtrează aerul din interiorul EQS-ului. Sistemul se bazează pe filtrare, senzori, un concept de afișare și aer condiționat.
Filtrul HEPA dispune de un nivel înalt de filtrare și poate capta particulele fine, micro-particulele, polenul sau alte substanțe din exterior. De asemenea, este certificat "OFI CERT" ZG 250-1 în ceea ce privește virusurile și bacteriile. Folosind funcția de pre-entry climate control, pasagerii pot opta pentru curățarea aerului din interior înainte de a intra în autovehicul.
Debutul oficial a noului Mercedes-Benz EQS este programat pentru toamna acestui an. Prețul noului vehicul electric nu este afișat, dar cu siguranță acesta va porni de la circa 100.000 de euro pe piețile din Europa.