Mercedes-AMG dezvăluie sistemul hybrid E PERFORMANCE! Viitoarele modele hybrid vor avea peste 815 CP
De Sergiu | 1 Aprilie, 2021
Mercedes-Benz lucrează extensiv pe multe fronturi pentru a electrifica gama sa masivă. În scurt timp, va fi dezvăluit un nou membru din familia EQ - EQS. Și divizia AMG, de comun acord cu specialiștii de la Mercedes-AMG Petronas F1, dezvoltă sisteme hybrid care vor utiliza motoare termice cu patru și chiar opt cilindri, care vor lucra conjugat cu un propulsor electric.
Recent a fost dezvăluit sistemul E PERFORMANCE de la Mercedes-Benz, iar în acest context, AMG C 63 W 206 va opta pentru un motor cu patru cilindri, de 2.0 litri volum, care va oferi peste 450 CP. Acestuia i se va atribui un sistem hybrid complex, diferit de ce se oferă la momentul actual, fiind montat direct pe puntea spate a vehiculului.
Propulsorul electric e creația exclusivă a celor de la AMG, fiind integrat într-o transmisie electrică specială, cu două trepte. Cele două elemente, conjugate, poartă denumirea de Electric Drive Unit și poate produce alți peste 200 CP și 320 Nm adiționali, pe lângă resursele oferite de motorul termic, pentru un total de peste 650 CP.
Bateria se află deasupra punții spate, funcționează la 400 volți, cântărește 89 kg și are o capacitate de 6.1 kWh. Un sistem inovativ de răcire cu lichid, care acoperă fiecare dintre cele 560 de celule, menține o temperatură de funcționare de 45 de grade.
Această configurație oferă o serie de avantaje, inclusiv oferirea imediată a cuplului maxim. De asemenea, poziția acestuia permite o mai bună distribuție a greutății între punțile față și spate. Diferențialul controlat electronic permite o distribuție mai fină a resurselor către roți, iar în cazul în care aderența unei roți scade, puterea poate fi redistribuită punții față. De menționat că resursele vor fi distribuite roților prin intermediul sistemului de tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC.
Mai multe moduri de condus vor veni să diversifice ambianța - Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race și Individual. Frânarea regenerativă va suplini resursele sistemului hybrid.
Pe modelul AMG GT73 va fi disponibil un agregat hybrid, compus dintr-un V8 twin turbo de 4.0 litri volum și un motor electric, și va dezvolta peste 815 CP și 1.000 Nm de cuplu. Umplutura trebuie să-i asigure modelului o performanță potentă - repriza 0-100 km/h va necesita mai puțin de 3 secunde.