Mercedes-AMG One debutează oficial: motor de Formula 1 cu 1.049 de cai putere și viteză maximă de 352 km/h
De Pavel | 1 Iunie, 2022
Fanii brandului Mercedes să sară în sus de bucurie! După cinci ani și jumătate de la prima mențiune a celor de la Mercedes, că vor instala un motor de Formula 1 într-un model de serie, avem în sfârșit mult așteptatul rezultat.
AMG One în carne și oase! În versiunea sa finală, gata să fie comercializată și să uimească pe toți cei din trafic! Supercarul respectă toate promisiunile făcute de constructor, integrează un motor F1 amplasat central, este un vehicul street legal și pune la dispoziția șoferului un total de 1.049 CP dezvoltați de sitemul hybrid.
"Cu Mercedes-AMG One, am depășit limitele. Provocările tehnice imense de a face un sistem de propulsie modern de Formula 1 potrivit pentru utilizarea de zi cu zi pe șosea ne-au împins, fără îndoială, la limitele noastre.
Este posibil ca mulți să fi crezut, în perioada de dezvoltare, că proiectul era imposibil de implementat. Cu toate acestea, echipele din Affalterbach și Marea Britanie nu au renunțat niciodată și au crezut în ele însuși. Am cel mai mare respect pentru toți participanții și sunt mândru de această muncă în echipă", a declarat Philipp Schiemer, președintele Consiliului de administrație al Mercedes-AMG.
Cel mai curios lucru la AMG One, este fără îndoială motorul! De la primul anunț făcut în 2017, se știe că Mercedes folosea un motor F1 legitim pentru One. De asemenea, acest lucru a stârnit multe frustrări și dubii, că acesta va putea funcționa într-o mașină civilă.
Dar funcționează! Motorul V6 cu ardere internă de 1.6 litri volum se turează până la limita glorioasă de 11.000 rpm, folosind un singur turbocompresor cu asistență electrică. Motorul utilizează arbori cu came dubli, supape cu arc de aer, injecție directă și un sistem complex de curățare a gazelor de eșapament, pentru a produce de sine stătător 566 CP. În același timp, acesta respectă standardele de emisii Euro 6.
Motorul uimitor este doar jumătate din formula de succes. O altă jumătate a sistemului de propulsie este alcătuită din motoare electrice, patru la număr. Două dintre acestea sunt amplasate în față, câte unul per fiecare roată, dezvoltând împreună 322 CP. Al treilea motor electric este cuplat la cel pe benzină, generând 161 CP transmiși spre arborele cotit. Al patrulea motor, este cel care lucrează în tandem cu turbocompresorul de înaltă tehnologie, iar potrivit oficialilor, acesta adaugă încă 121 CP. Acest motor poate recupera, de asemenea, energia din turbosuflantă pe măsură ce gazele de eșapament o învârt.
Pe lângă motor, inginerii Mercedes au avut nevoie de mult timp pentru dezvoltarea bateriilor litiu-ion. Fiind un hybrid plug-in, One nu are un număr mare de baterii așa cum ați găsi pe un EV pur. Capacitatea bateriei în acest caz este de doar 8.4 kWh. Însă menținerea lor rece a fost esențială pentru performanțe optime, determinând Mercedes să utilizeze un sistem complex de răcire cu lichid pentru fiecare baterie. Acest lucru a permis, de asemenea, producătorului auto să mențină greutatea bateriei în jos.
În rezultat, avem o mașină cu peste 1.000 CP care menține temperaturile bateriei de aproximativ 45 de grade Celsius. Poate merge 11.2 mile doar cu energie electrică și cântărește doar 1.695 kilograme. Cu toate sistemele pornite, One va accelera de la 0-100 km/h în 2.9 secunde, profitând la maximum de sistemul său de tracțiune integrală AMG 4MATIC + și de noua transmisie automată manuală (AMT) cu șapte trepte dezvoltată special pentru acest hypercar.
Mai impresionant este exercițiul de 0-200 km/h care este efectuat în doar 7 secunde. Viteza maximă declarată de constructor este de 352 km/h!
Șasiul monococ al lui AMG One cu suspensie push-rod este, de asemenea, proiectat pentru performanțe maxime. Veți găsi o utilizare prolifică a aluminiului sub caroserie, cu cinci brațe și două bare de rigiditate reglabile în față și în spate. Barele sunt montate transversal pe direcția de deplasare, înlocuind efectiv bara stabilizatoare tradițională pentru a reduce ruloul corpului. Sub-modurile de conducere pot regla suspensia fie pentru Confort, Sport, sau Sport+, în funcție de modul de conducere primar ales. Vectorizarea cuplului cu sistemul AWD acționează la fel în funcție de modul de condus ales.
Dar, experiența incomparabilă din Formula 1 nu se limitează la motor sau suspensie. În interiorul lui AMG One găsim scaune profund sculptate care oferă o orientare dreaptă pentru picioare. Șoferul folosește un volan dreptunghiular în stil F1, cu două ecrane digitale de 10 inci care ies în evidență din bord. Ușile fluture conțin geamuri electrice. Aerul condiționat menține șoferul și pasagerul rece, iar o cameră înlocuiește oglinda retrovizoare tradițională.
La exterior menționăm jantele speciale cu 10 spițe, sau cele din magneziu, forjate, în nouă spițe, disponibile opțional. Aceste sunt încălțate indiferent de varianta aleasă, în anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 M01, care au fost dezvoltate special pentru hypercar.
Urmează să aflăm câte unități ale acestui hypercar unic în felul su va construit Mercedes-AMG. În cel mai recent anunț al său, constructorul a evitat să ofere astfel de informații, deși se cunoaște neoficial că vor fi asamblate circa 275 de exemplare, costul fiecăruia fiind de circa 2 milioane de dolari! mai mult decât atât, toate unitățile sunt deja demult cumpărate!