Mercedes-Benz a dezvăluit MBUX Hyperscreen: display de 141 cm și funcții cu inteligență artificială

De Sergiu   |  8 Ianuarie, 2021

Distribuie :

Mercedes-Benz va încununa în scurt timp ofensiva EV-urilor cu un nou sedan electric special, flagship-ul viitorului-EQS. În așteptarea marii premiere, constructorul a prezentat MBUX Hyperscreen, cel mai inovativ sistem de infotainment, care va fi o prezență importantă pe modelul electric. Această lansare, practic deschide o nouă eră în ce privește dotările multimedia, în fața căruia pălesc mai toate tehnologiile actuale.

Sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) a simplificat, chiar de la geneza acestuia, procesul de interacțiune om-mașină. Acesta a debutat în 2018, și a fost integrat în peste 1.8 milioane mașini ale mărcii. Odată cu lansarea noului Mercedes-Benz S-Class W223, a apărut la orizont și a doua generație a sistemului. Noul MBUX Hyperscreen reprezintă însă o nouă etapă...

”Hyperscreenul MBUX este atât creierul, cât și sistemul nervos al mașinii. Acesta cunoaște utilizatorul continuu mai bine și livrează o funcție de infotainment și de operare personalizată, croită după necesitățile acestuia, înainte ca ocupantul să facă clic.” a declarat Sajjad Khan, membru în consiliul de management al Mercedes-Benz.

Proiecțiile cristaline sunt asigurate de tehnologia OLED, cu pixeli luminiscenți, ce oferă o imagine de o contrastanță bogată, cu nuanțe saturate, indiferent de unghiul de unde conținutul e vizualizat. Chiar și aspectul deja tradițional al instrumentarului de bord a fost regândit pentru a se armoniza cu formele fluide ale ecranului.

Hyperscreen este un  mix proaspăt dintre un design analog și digital. Partea materială, tactilă, reprezentată de grilele de ventilație, fuzionează organic cu partea imaginară, digitală, rezultând un design continuu, neîntrerupt și armonios, fără a fi supraîncărcat vizual sau funcțional. Luminozitatea ecranului se reglează automat potrivit condițiilor ambientale, datorită prezenței unui senzor, dar și a unei camere speciale.

Grație așa-numitului strat zero, utilizatorul nu trebuie să navigheze prin meniuri complexe sau să dea comenzi vocale. MBUX Hyperscreen va învăța rutina utilizatorilor pentru a sugera aplicații chiar atunci când acestea sunt necesare. Peste 20 de funcții suplimentare sunt sugerate automat prin intermediul meniului cu inteligență artificială, fiind numite de către dezvoltatori ”module magice”. Spre exemplu, dacă utilizatorul obișnuiește să-și sune un prieten la o anumită oră din zi, să includă o funcție specială, de genul masajului, în anumite condiții climaterice, sau să pornească încălzirea volanului sau a scaunelor, sistemul îi va sugera activarea acestei opțiuni chiar din primele clipe.

Performanțele de funcționare ale ecranului sunt datorate sistemului modern, ce utilizează 8 nuclee, o memorie RAM de 24 GB şi o lățime de bandă RAM de 46.6 GB per secundă.

Cele mai importante aplicații sunt întotdeauna oferite la suprafață, sunt ușor de accesat imediat și sunt situate relevant în contextul potrivit, pentru a optimiza procesul de operare pentru șofer, dar și pasager, căruia îi este dedicată o zonă specială de afișare. Cu toate acestea, funcțiile afișajului pentru pasageri sunt disponibile numai potrivit cadrului reglementărilor legale specifice țării, pentru a nu distrage atenția șoferului. Dacă scaunul pasagerului nu este ocupat, screen-ul se transformă într-o decorație digitală, ce poate afișa diverse modele, inclusiv sigla Mercedes-Benz.

Interfața clară a ecranului, permite un mod de operare intuitiv. Funcțiile relevante pentru un automobil electric sunt proiectate într-un mod nou, prin intermediul animațiilor proactive, care prezintă parametrii mașinii într-un mod simplificat. Aceste îmbunătățiri au fost posibile grație cercetărilor extensive a comportamentul de utilizare a primei generații MBUX, ce au revelat că în majoritatea cazurilor, utilizatorii au accesat  funcțiile de navigare, media și telefonie.

Banda curbată pe care sunt afișate funcțiile are o lățime de 141 centimetri (56 inci) și o suprafață utilă de 2.432,11 cm2. Profilul sticlei a luat naștere la  temperaturi de aprox. 650 °C, iar forma, chiar dacă este fluidă, nu distorsionează afișajul, reducând reflecțiile, indiferent de unghiul de proiectare. Sticla este realizată dintr-o combinație rezistentă la zgârieturi, cu utilizarea silicatului de aluminiu.

Hyperscreen-ul este detaliat de un cadru frontal continuu din plastic. Partea vizibilă este vopsită în trei straturi, proces numit „Silver Shadow”. Iluminarea ambientală integrată instalată în partea inferioară a ecranului MBUX Hyperscreen face ca afișajul să pară că plutește pe panoul de instrumente.

Tocmai 12 actuatoare au fost instalate sub ecranul tactil pentru a oferi un răspuns haptic în vremea utilizării, declanșând o vibrație tangibilă la atingerea degetului.

Pe deasupra, ecranul mai e și sigur și include puncte de rupere predeterminate, precum și cinci zone proiectate pentru a ceda într-o manieră prestabilită pentru a nu răni ocupanții, lucru datorat structurii cristaline sub formă de fagure.

Tot prin intermediul sistemului, șoferul poate ”dicta” mașinii o gardă la sol mai ridicată în cazul pantelor sub unghi ascuțit, intrărilor abrupte în garaje, parcări, sau a denivelărilor artificiale. MBUX reține poziția GPS, unde a fost necesară noua configurare a suspensiei și dacă vehiculul se apropie din nou de zona cu pricina, sistemul propune automat să ridice mărească garda la sol, prin intermediul funcției „Vehicle Lift-Up”.

Chiar dacă vorbim despre o simplă parte a unui tot întreg, urmând să fie prezent pe Mercedes-Benz EQS, complexitatea, dar în același timp, simplitatea în utilizare, ne oferă o idee viabilă depsre viitor, cum arată el în accepțiunea constructorului. Pentru moment, impresionant! Așteptăm cu sufletul la gură alte detalii proiecte futuriste de la Mercedes-Benz.