Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
De AutoExpert | 28 Iunie, 2012
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
Din 2004 (de la apariția primei generații de CLS) și până în prezent, segmentul de nișă al coupe-urilor în patru uși a devenit ușor populat: Audi A7, Porsche Panamera sau mai nou-venitul BMW Seria 6 Gran Coupe sunt câteva dintre alternativele pentru o limuzină cu patru portiere și cu alură plonjată. A venit timpul ca promotorul segmentului să facă un pas avangardist. Și, iată-l! Cel mai frumos Mercedes-Benz util din istorie este dezvelit oficial: CLS Shooting Brake.
Păstrând liniile care au dereglat glandele salivare ale multora dintre noi, CLS Shooting Brake aduce plusul de spațiu și utilitate pe care toți clienții Mercedes-Benz îl doreau. Bine, nu știm sigur dacă îl doreau înainte, dar cu siguranță și-l doresc acum. La aproape cinci metri lungime, este un pic mai lung decât cel mai mare brake M-B (Clasa E), iar portbagajul pune la dispoziție un volum curpins între 590 și 1.500 de litri, în funcție de configurația banchetei. Hayonul este acționat electric, suspensia pneumatică se ajustează automat și podeaua portbagajului este din lemn. Opțional, porbagajul poate primi șine de încărcare din aluminiu; la cerere, CLS vine și cu cârlig de tractare.
OK, nu este mai practic decât Clasa E (cu ai săi 1.950 de litri de portbagaj), dar cu siguranță este cel mai arătos break pe care l-ai văzut vreodată. Și, conform spuselor celor de la Mercedes-Benz - cum că este o sportivă cu patru uși și fund mai mare - CLS nu se rezumă la eleganță și practicitate, ci demonstrează și abilități sportive. 0-100 în 5,3 secunde (pentru CLS 500) poate fi un argument valid.
Gama de motorizări cuprinde două dieseluri - unul de 4-în-linie cu 204 CP și un V6 cu 265 CP - și două pe benzină: un V6 cu 306 CP și un V8 bi-turbo cu 408 CP.
Interiorul vine în cinci culori diferite și cu trei tipuri de ornamente de lemn. Dacă nu ți-e de ajuns, poți să-ți comanzi atunci finisaje de porțelan, disponibile momentan doar pentru Clasa S. O fi sunând bine, dar noi nu ni-l putem imagina mai agtrăgător decât în versiunea cu ornamente din fibră de carbon. Și cu două evacuări duble. Și cu V8 de 5,5 litri și 525 CP.