Mercedes-Benz GLC F-Cell anunţă viitorul maşinilor din Stuttgart, alimentate cu hidrogen

De Pavel   |  6 Septembrie, 2017

Distribuie :

 

Mercedes-Benz vine la Salonul Auto de la Frankfurt cu un nou prototip numit GLC F-Cell. Ce prezintă şi care este principul de funcţionare a noii tehnologii aflaţi mai jos.

Pentru prima dată, constructorii din Stuttgart, prezintă un automobil în serie, asamblat cu un motor proiectat să folosească hidrogen pe post de combustibil. Hidrogenul intră în reacție cu oxigenul, rezultând energie electrică, căldură și apă. Un invertor transformă curentul continuu din pila de combustie în curent alternativ pentru motorul electric. Energia în exces, nefolosită pentru propulsie, precum și cea recuperată în timpul frânării este înmagazinată într-o baterie litiu-ion de 9 kWh, care poate fi, de asemenea, încărcată la priză.

Prototipurile GLC F-cell, au consumat de-a lungul testelor 200 tone de hidrogen, eliminând în atmosferă 1.800 tone de aburi de hidrogen. Parcursul lor pe toată durata testării a ajuns la cifra de aproximativ 18 milioane km.

Agregatul cu care se asamblează automobilele, a fost construit de compania canadiană AFCC, înfiinţată de Mercedes-Benz în parteneriat cu Ford. Informaţii succinte despre propulsorul dat încă nu au fost prezentate, se ştie doar că autonomia va atinge 500 de kilometri, 50 dintre care i se datorează bateriei sus menţionate, iar hidrogenul se va depozita în două rezervoare, instalate în podeaua vehiculului.

Poziţionarea rezervoarelor şi în general acest sistem stârneşte multe întrebări la capitolul siguranţă. Oficialii adaugă însă că automobilele au fost deja testate de centrul pentru crash-test-uri din Sindelfingen, unde a trecut toate probele cu brio.