Mercedes-Benz GLC F-Cell anunţă viitorul maşinilor din Stuttgart, alimentate cu hidrogen

De Pavel   |  6 Septembrie, 2017

Distribuie :

 

Mercedes-Benz vine la Salonul Auto de la Frankfurt cu un nou prototip numit GLC F-Cell. Ce prezintă şi care este principul de funcţionare a noii tehnologii aflaţi mai jos.

Pentru prima dată, constructorii din Stuttgart, prezintă un automobil în serie, asamblat cu un motor proiectat să folosească hidrogen pe post de combustibil. Hidrogenul intră în reacție cu oxigenul, rezultând energie electrică, căldură și apă. Un invertor transformă curentul continuu din pila de combustie în curent alternativ pentru motorul electric. Energia în exces, nefolosită pentru propulsie, precum și cea recuperată în timpul frânării este înmagazinată într-o baterie litiu-ion de 9 kWh, care poate fi, de asemenea, încărcată la priză.

Prototipurile GLC F-cell, au consumat de-a lungul testelor 200 tone de hidrogen, eliminând în atmosferă 1.800 tone de aburi de hidrogen. Parcursul lor pe toată durata testării a ajuns la cifra de aproximativ 18 milioane km.

Agregatul cu care se asamblează automobilele, a fost construit de compania canadiană AFCC, înfiinţată de Mercedes-Benz în parteneriat cu Ford. Informaţii succinte despre propulsorul dat încă nu au fost prezentate, se ştie doar că autonomia va atinge 500 de kilometri, 50 dintre care i se datorează bateriei sus menţionate, iar hidrogenul se va depozita în două rezervoare, instalate în podeaua vehiculului.

Poziţionarea rezervoarelor şi în general acest sistem stârneşte multe întrebări la capitolul siguranţă. Oficialii adaugă însă că automobilele au fost deja testate de centrul pentru crash-test-uri din Sindelfingen, unde a trecut toate probele cu brio.

 

Recomandate:

Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna