Mercedes C112. Modelul german gata să răstoarne piața supercarurilor, amânat în ultimul moment!

De Pavel   |  22 Aprilie, 2019

Distribuie :

În anii '70, Mercedes-Benz construiește o serie de supercaruri experimentale C111, care au reușit să înregistreze mai multe de recorduri mondiale de viteză maximă! Cele patru versiuni ale modelului C111 s-au dovedit a fi într-atât de reușite încât chiar și în ziua de astăzi apar noi informații și articole despre aceste supercaruri, mai ales că unele dintre ele s-au păstrat într-o formă tehnică perfectă.

Dar iată că despre eroul posterelor din anii '90, Mercedes C112, într-un fel sau altul toți au reușit să uite. Acest lucru este oarecum trist, având în vedere că modelul era cât pe ce să fie produs în serie și să facă o adevărată revoluție în industrie!

Copleșiți de succesul modelului C111, care defapt era un laborator experimental pe patru roți, cei de la Mercedes-Benz au decis să construiască un supercar care ar fi produs în serie și ar combina perfect designul spectaculos și eficiența la capitolul tehnic. Proiectul gândit era să transforme un prototip construit pentru curse într-un supercar destinat drumurilor publice!

Data exactă setată pentru lansare nu se cunoaște, dar primele machete și schițe ale lui C112 datează de la sfârșitul anilor 1980. Pe prim plan era aerodinamica, direcția în care Mercedes-Benz se putea deja lăuda cu o experiență vastă, deși unii nu ar fi de acord dacă ar fi să studiem prototipurile CLR.

Experiența acumulată se datora nu doar procesului de creare a celebrului C111, dar și grație cooperării cu elvețienii de la Sauber, împreună cu care au fost construite prototipurile pentru Groupe C - Sauber C8 și Mercedes C11. Ultimul dintre care s-a clasat pe primul loc în clasamentul constructorilor al Campionatului Mondial de anduranță din anul 1990!

Ingineria de înaltă precizie și simularea computerizată a permis introducerea la baza lui C112 a unei tehnologii extrem de rar întâlnite pe atunci la modelele de serie - aerodinamica activă! Cu toate acestea, nemții nu erau primii în acest domeniu, fiind întrecuți mai devreme de modelul Lancia Thema 8.32 care era dotat cu un eleron retractabil.

Rezultatul câtorva ani de muncă aprigă a fost prezentat în anul 1991, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Modelul C112 era realizat într-un stil specific supercarurilor din acele timpuri, dar care combina perfect tradițiile celor de la Mercedes, reprezentate de ușile sub forma aripilor de pescăruș (gullwing door) și curentele moderne precum stopurile împrumutate de la Roadster-ul SL în caroseria R129!

C112 a primit panouri de caroserie confecționate din Aluminiu și Kevlar. Acesta avea un indice aerodinamic de 0.30 Cx, la fel ca și modelul Nissan 370Z proiectat în zilele noastre.

Cele mai interesante caracteristici ale lui C112 le găsim la posterior. În primul rând, este vorba despre eleronul activa care era capabil să-și modifice forma și să acționeze ca o frână aerodinamică. Mai mult ca atât, un rol important avea și difuzorul imens absolut funcțional, care asigura o apăsare mai eficientă a caroseriei la viteze mari.

Și într-un final, tot în partea din spate era instalat motorul! Unitatea V12 de 6.0 litri volum, era defapt același motor folosit pe modelul 600 SL, dar grație unui sistem de evacuare îmbunătățit și pereților nichelați ai cilindrilor, puterea totală crescuse până la 408 cai putere!

Datorită aerodinamicii excelente și a motorului puternic, C112 accelera de la 0-100 km/h în doar 4.9 secunde, iar viteza maximă a atingea limita de 310 km/h! Aceste performanțe erau atinse, fără launch control și cu o transmisie manuală cu șase viteze care lega motorul de axa spate.

Suspensia inteligentă care este un lucru obișnuit pentru Mercedes-urile moderne, deja atunci era instalată pe legendarul C112. Anume pe acest model a debutat sistemul de suspensie hidraulică Active Body Control.

Ei bine, calitatea interiorului acestui Mercedes, desigur că era cu un cap peste concurenți. Amintiți-vă de felul în care arătau modelele Ferrari de atunci! C112 oferea un habitaclu echipat cu volan cu airbag, geamuri electrice și climă, scaune tapițate cu piele naturală încălzite și ventilate, un sistem audio premium și o izolare fonică excepțională care nici nu putea fi comparată cu ceea ce propuneau britanicii sau italienii.

În ciuda abundenței de sisteme electronice și a cabinei pline cu materiale premium, greutatea supercarului era la un nivel acceptabil - 1567 de kilograme! Testele au confirmat corectitudinea tuturor calculelor, astfel că modelul se conforma standartelor înalte Mercedes-Benz. S-ar părea că succesul lui C112 era unul indubitabil, însă din păcate, conducerea Daimler a decis că un astfel de proiect ar fi inutil.

În pofida faptului că, la momentul închiderii Salonului Auto de la Frankfurt, cei de la Mercedes deja aveau 700 de comenzi pentru C112, managerii au considerat că Mercedes acum o duce bine și nu duce lipsă de un supercar tehnologizat la moment.

Proiectul a fost închis iar Mercedes C112 a rămas să fie doar un concept unic și unicul supercar al nemților de la Daimler până la apariția lui McLaren SLR (desigur dacă ar fi să nu luăm în calcul legendarul CLK GTR).

Se pare că cei de la Daimler și în ziua de azi regretă că au scăpat posibilitatea de a un model revoluționar. Acest lucru îl observăm când privim spre AMG Project One, care pare a fi inspirat anume de la C112, deși la posterior vechiul supercar arată mai impresionant!

Recomandate:

(VIDEO) Vezi care sunt și cum arată de la înălțime, cele mai aglomerate intersecții din Chișinău! - Photo
Sociale
(VIDEO) Vezi care sunt și cum arată de la înălțime, cele mai aglomerate intersecții din Chișinău!

Problema traficului aglomerat este una cât se poate de actuală în municipiul Chișinău. Pe lângă un duium de șoferi nerespectuoși și agresivi, nenumărate porțiuni de drumuri stricate,

Pavel
(VIDEO) Cayenne, Urus, RS Q8 și Bentayga s-au aliniat la linia de start pentru un drag racing! Află cine a câștigat cursa - Photo
Diverse
(VIDEO) Cayenne, Urus, RS Q8 și Bentayga s-au aliniat la linia de start pentru un drag racing! Află cine a câștigat cursa

Producătorii canalului de YouTube, Carwow, au decis să afle care dinte cele patru SUV-uri de performanță ale concernului Volkswagen este cel mai rapid. Astfel, la linia de start au fost aliniate:

Pavel
(VIDEO) O zi obișnuită în Chișinău! Cum credeți că a reacționat echipajul din mașina de patrulare? - Photo
Sociale
(VIDEO) O zi obișnuită în Chișinău! Cum credeți că a reacționat echipajul din mașina de patrulare?

Se pare că mașinile scumpe de la noi, mai cu seame Porsche-urile au imunitate și nu sunt stopate sau urmărite de bunii și cinstiții nosștri ofițeri de patrulare. Altfel nu ne explicăm cum eroul materi

Pavel
Circulația motocicletelor a fost din nou interzisă pe bd. Ștefan cel Mare! Bikerii sunt nedumeriți - Photo
Sociale
Circulația motocicletelor a fost din nou interzisă pe bd. Ștefan cel Mare! Bikerii sunt nedumeriți

În 2017, fanii motocicletelor cu bucurie în ochi demontau semnul de circulație care interzicea deplasarea motocicletelor pe bulevardul Ștefan cel Mare. Atunci, bikerii au sărbătorit acest

Pavel
O nouă promisiune Made by Guvern! În curând Germanii ne vor invidia la capitolul drumuri - Photo
Sociale
O nouă promisiune Made by Guvern! În curând Germanii ne vor invidia la capitolul drumuri

Dacă vă era dor de o nouă promisiune făcută de Guvern care ar viza reparația drumurilor publice din țară, nu vă grăbiți să vă întristați. Autoritățile promit încă 57 de km de drumuri națio

Pavel
Noul BMW Seria 4 Coupe poate fi deja comandat la dealerul oficial! Vezi oferta de preț pentru clienții din Moldova - Photo
Noutăți
Noul BMW Seria 4 Coupe poate fi deja comandat la dealerul oficial! Vezi oferta de preț pentru clienții din Moldova

La început de vară, bavarezii au lansat noul BMW Seria 4 Coupe, modelul care a uimit o lume întreagă cu grila sa frontală supradimensionată inspirată de conceptul i4, prezentat î

Pavel
Chevrolet scoate din producție modelul Aveo! Acesta va fi înlocuit în gamă de un EV - Photo
Noutăți
Chevrolet scoate din producție modelul Aveo! Acesta va fi înlocuit în gamă de un EV

Chevrolet a decis să încheie producția modelului Aveo, care este vândut și în SUA sub numele de Sonic. Aveo/Sonic a fost produs timp de mai mult de un deceniu și a fost disponibil &i

Pavel
În România a fost inaugurată prima stație de încărcare ultra-rapidă de 150 kW dedicată vehiculelor electrice! - Photo
Diverse
În România a fost inaugurată prima stație de încărcare ultra-rapidă de 150 kW dedicată vehiculelor electrice!

Compania Renovatio a inaugurat ieri, 9 iulie o stație de alimentare ultra-rapidă cu o putere de 150 kW, dedicată vehiculelor electrice. Prima stație de acest gen de pe teritoriul statului român

Pavel
Primăria promite că strada Ion Creangă din sectorul Buiucani va reintra în reparație în acest an! - Photo
Sociale
Primăria promite că strada Ion Creangă din sectorul Buiucani va reintra în reparație în acest an!

Primăria municipiului Chișinău informează că strada Ion Creangă va reintra în reparație în perioada următoare. Autoritățile locale au lansat licitația pentru lucrările menționate, inclusiv

Pavel
Atunci când nu ai loc de parcare dar nici bun simț, parchezi în tufiș! Martorii declară că șoferul era beat - Photo
Sociale
Atunci când nu ai loc de parcare dar nici bun simț, parchezi în tufiș! Martorii declară că șoferul era beat

În fiecare zi observăm șoferi cu mașini scumpe și nu doar, cărora nu le pasă de nimic înafară de propriul confort. Până acum am văzut imagini cu mașini parcate pe două locuri, urcate

Pavel