Mergi în vacanță în România? Vezi că sunt modificări de lege în Codul Rutier

De Redactor AE   |  8 Ianuarie, 2020

Distribuie :

Majoritatea cetățenilor noștri, aleg ca destinație pentru odihna de iarnă, una dintre cele două țări, România și Ucraina. Iată că pentru cei ce trec Prutul, acest articol le va fi mult mai util.

Anul 2020 va fi întâmpinat de către șoferii români cu noi modificări în Codul Rutier. De aceste modificări vor trebui să țină cont atât cetățenii noștri, ce obișnuiesc să călătorească în România, dar și cei care și-au preschimbat permisul în unul românesc.

Modificări sunt multe, însă noi le vom selecta doar pe cele mai importante.

Cei care sunt prinşi vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.
Cei care sunt surprinși în timp ce conduc folosind telefonul mobil  riscă amenzi cuprinse în Clasa III de contravenții (2-3 puncte), cuprinse între 870 și 1.160 de ron.
În cazul în care folosirea telefonului reprezintă una dintre cauzele care au dus la încălcarea altei reguli privind circulația autovehiculelor pe drumurile publice, sancțiunea crește semnificativ: 4-5 puncte de amendă și suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Cod Rutier: poţi fi amendat pe un drum cu zapadă chiar dacă ai anvelope de iarnă

În Moldova, ești obligat să ai mașina echipată cu anvelope de iarnă, dacă drumurile sunt înzăpezite. La fel este și în România, anvelopele de sezon sunt obligatorii dacă drumurile publice sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. De asemenea, vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, precum și vehiculele de transport cu mai mult de nouă locuri trebuie să aibă anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau să aibă montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

Totuși, există o deosebire aici. În cazul în care anvelopele sunt uzate poliția te poate amenda cu până la 725 de ron. Producătorii de anvelope au prevăzut anvelopele cu martori de uzură. Aceştia sunt poziționaţi între blocurile profilului de pe anvelopă, au o înălțime de 1,6 mm și sunt minim șase astfel de indicatori.

Practic limita maximă de uzură este de 1,6 mm, iar limita pentru minima siguranţă este de 2 mm. În concluzie, limita minimă admisă precizată în Codul Rutier este dată de martorul de uzură care este pe anvelopă.

Și nu în ultimul rând orice autovehicul trebuie dotat cu trusă medicală. Pe lângă cele două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu, fiecare mașină trebuie echipată cu trusă de prim ajutor omologată de Registrul Auto Român.

Ce riscați dacă nu aveți trusă? O amendă prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni: de la 4 sau 5 puncte penalizare și amendă de la 420 ron la 525 ron.

Această trusă medicală trebuie să conțină următoarele materiale:

Instrumentar

– O foarfecă cu ambele vârfuri boante, cu lama tăietoare pentru material textil tip postav gros de minimum 2 mm
– Un dispozitiv intermediar pentru respirație gură la gură cu valva unidirecțională sau filtru

Materiale sanitare

– Minimum patru bucăţi de pansament rapid (plasture)
– O rolă leucoplast
– Minimum cinci pachete a câte 25 bucăţi de comprese de tifon sterile
– Faşă tifon – minim două bucăţi pentru fiecare dintre dimensiunile: 5cm X 4m şi 10 cm x 4 m
– Minimum două bucăți de bandaj nedeformabil
– Minimum două perechi de mănuși de unică folosință
– O faşă elastică
– Minim două bucăti de pansament steril adsorbant de dimensiuni diferite

Alte materiale

– Minim 6 ace de siguranta
– Minim o folie de supraviețuire izotermă cu dimensiunile de 2,10 m x 1,60 m
– O broșură de instrucțiuni de prim ajutor, autorizată de Ministerului Sănătăţii Publice
– Lista cu conținutul trusei

Alte modificări prevăzute în noul Cod Rutier 2020 stabilesc ca persoanele în vârstă care mai doresc să conducă pe drumurile din România vor fi obligate să facă mai des controlul medical. Pe de altă parte românii cu probleme cardiace sau diabet vor obține mai greu permisul auto.  

Persoanele care doresc obținerea permisului de conducere auto și care suferă de afecțiuni cardiovasculare sau diabet zaharat vor putea obține mai greu dreptul de a conduce un autovehicul,.