Miroase a ars? Sistemul AWD al noii Toyota GR Yaris, dă semne de oboseală pe circuitul de la Nurburgring
De Redactor AE | 5 August, 2021
Fiabilitatea celor de la Toyota a rămas doar pe hârtie. Cel mai nou hatchback de performanță, proiectat și construit pentru a rezista în condiții de stres și cu pedala la podea, prezintă probleme serioase la nivelul sistemului de tracțiune integrală.
După doar câteva ture pe circuit, sistemul AWD se supraîncălezește și renunță să mai cupleze puntea spate. Incidentul a fost surprins în timpul testelor pe circuitul nemțesc de la Nurburgring și se pare că nu este un caz izolat, așa cum pe forumul dedicat proprietarilor acestui hot-hatch a fost raportată o situație similară, doar că pe Hockenheim.
Deocamdată nu este clar de unde vine defecțiunea și nici care componentă a sistemului de tracțiune integrală nu rezistă stresului îndelungat. Mulți însă sunt de părerea că tocmai cutia de transfer și discurile de fricțiune din aceasta, ar putea fi buba.
Toyota nu a mai construit mașini sport de ani buni la rând, LFA-ul nu s-a bucurat de mare succes, iar noua Supra nu este altceva decât un BMW, astfel că lipsa din acest segment se face vizibilă. Dacă există soluții? Probabil că vor fi în viitorul apropiat, dacă nu de la Toyota atunci de la atelierele de tuning, iar prima direcție pe care se va merge este răcirea transmisiei.