Mitologie electrificată

De AutoExpert   |  15 Aprilie, 2010

Distribuie :

Mitologie electrificată



Tehnologiile ultraperformante de ultimă oră permit o proiectare foarte rapidă a unor modele noi de automobile, fiind posibilă vizualizarea lor în 3D chiar din primele momente ale conceperii. La astfel de posibilităţi nici nu visau designerii din secolul trecut, care ştiau doar de creioane, hârtie şi plastilină pentru sculpturi. Graţie progresului tehnologic tot mai mulţi tineri au şansa de a deveni designeri de cea mai înaltă speţă, unul dintre aceştia fiind Andrei Avarvarii – un tânăr din România care îşi face studiile la vestita Şcoală de Design din Milano, Italia.
Andrei Avarvarii devine un nume cunoscut în designul auto mondial şi chiar cei de la Lamborghini i-au acordat credit în privinţa unui proiect nou. Nu este vorba de o ambiţie personală a românului, ci de proiectul final în cadrul masteratului susţinut la Scuola Politehnica di Design din Milano. Acest studiu a fost făcut sub controlul şi coordonarea lui Filippo Perini, chiar şeful de design Lamborghini, şi reprezintă un eventual vehicul electric ce va purta pe capotă simbolul taurului înfuriat. Şi aşa cum firma din Sant'Agata Bolognese obişnuieşte să denumească maşinile sale cu nume de tauri celebri, şi conceptul lui Andrei a primit o denumire ce are oarecum legătură cu un taur – Minotauro. În mitologia greacă, Minotaurul (în limba greacă: Μινόταυρος) era o creatură fabuloasă jumătate om şi jumătate taur, care a căzut răpus de Tezeu.



Minotauro, aşa cum se spune în comunicatul oficial, explorează un viitor limbaj de design Lamborghini, fiind o proiecţie a liniilor actuale în anul 2020, atunci când se preconizează că acest model şi-ar putea găsi locul în producţia de serie. Ca dimensiuni acest model este mai scurt cu 6 milimetri decât un Murcielago actual şi preia ceva din designul lui Lamborghini Reventon.
Ca motorizare, Minotauro lasă imensul V12 şi preia în schimb patru motoare electrice, două pe faţă de 75 CP care dau 30% din putere roţilor din faţă şi alte două propulsoare de 175 CP în spate care angrenează trenul de rulare posterior. Totalul de putere este de 507 CP, adică destul de decent pentru un supercar al viitorului.
O altă inovaţie care sună fascinant la acest model este modul semi-virtual racing, unde sistemul de navigaţie urmăreşte acest model pe un circuit şi transpune în lumea virtuală evoluţia, iar de pe o consolă un alt pilot poate concura împotriva. Adică tatăl concurează pe circuit împotriva fiului minor aflat la butoane.
Îi urăm succes lui Andrei cu teza de masterat şi sperăm ca acest proiect să fie doar un prim pas spre colaborarea cu Lamborghini sau orice alt mare constructor de automobile.