Modificările de regulament Formula 1 pentru sezonul 2013
De AutoExpert | 17 Decembrie, 2012
Modificările de regulament Formula 1 pentru sezonul 2013
1. Masa monopostului – în sezonul 2013, masei minime a monopostului i-au fost adăugate 2 kg, ce rezultă un total de 642 kg. Modificarea a survenit datorită noilor pneuri Pirelli cu compoziţia modificată faţă de anul trecut, adăugând o greutate de aproximativ 0.5 kg/roată. Prin adăugarea a acestor două kilograme, a fost modificat şi regulamentul cu privire la raportul de distribuţie al maselor, puntea faţă suportând de anul acesta 292 kg, iar puntea spate 343 kg. Plasarea celor 7 kg rămase până la masa minimă admisă de 642 kg rămâne la alegerea fiecărei echipe.
2. Stepped nose – echipele pot din acest sezon să acopere acea diferenţă de nivel, considerată inestetică, prin plasarea unui panou care nu face parte din structura monopostului.
3. Deviaţia aripii faţă – pentru a preveni îndoirea excesivă a aripii faţă, acestea vor trebui să facă faţă, de anul acesta, unor teste mai severe: 1.000 N sau 100 kg, aplicate în două puncte pe direcţia axelor longitudinale şi transversale. Valoarea deviaţiei maxime admise a fost micşorată de la 20 mm la 10 mm.
4 şi 5. Testele de impact şi solicitare – din acest sezon se vor introduce teste mai severe referitoare la sarcina monopostului, iar cerinţele testelor de impact au fost modificate. Cockpitul trebuie să suporte o sarcină laterală mai mare, iar testele trebuie aplicate asupra tuturor saşiurilor produse de o echipă, nu doar asupra unuia ca până acum.
6. DRS – sistemele active dublu-DRS (DDRS) sunt considerate ilegale, fiind permise doar cele pasive. Altă modificare este adusă la articolul care prevede utilizarea DRS-ului în antrenamente şi calificări, când acest sistem va putea fi folosit doar în anumite zone, identice cu cele din cursă.