Muscle car-urile americane vor fi nevoite să accepte sistemele de propulsie hybrid pentru a supraviețui
De Pavel | 26 Aprilie, 2021
Șeful mărcilor Dodge și Chrysler a declarat că divizia pentru producția modelelor de performanță SRT își va continua existența, însă va suferi o reorganizare serioasă și se va concentra pe elictrificarea motorizărilor.
În luna februarie, au apărut o serie de zvonuri conform cărora Alianța Stellantis intenționează să dizolve Divizia SRT, informație infirmată de șeful mărcii Dodge și șeful interimar Chrysler, Tim Kuniskis. Totuși, pentru a supraviețui în continuare, SRT va avea nevoie să treacă printr-o reorganizare și să aleagă drumul electrificării.
Potrivit lui Kuniskis, producția de hybrizi sau vehicule electrice nu este similară cu producția de mașini cu motoare cu ardere internă, astfel încât "strategia testată în timp" a SRT își va pierde relevanța. "Odată cu electrificarea, va fi foarte dificil să dezvoltăm o versiune SRT din cauza mai multor limitări legate de baterii și de centrul de greutate", a declarat oficialul.
În ciuda reorganizării, numele diviziei va rămâne același, astfel că literele SRT vor fi în continuare văzute pe modelele Dodge, Ram și Jeep. Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a declarat recent că, în cadrul alianței, Chrysler va putea exista și în viitor. Acesta consideră brandul unul valoros din punct de vedere istoric și l-a numit unul dintre pilonii principali a noii Alianțe, alături de Fiat și Peugeot.
Tavares a promis că se va ocupa personal de reînvierea Chrysler în lunile următoare, deoarece ar dori să vadă un viitor senin al mărcii pe piața auto mondială, chiar dacă în 2020 cererea în SUA a scăzut cu 13%, fiind livrate clienților doar 110.464 de mașini.