Ne merităm soarta, atâta timp cât nu ştim să preţuim ce avem!

De Redactor AE   |  10 Noiembrie, 2017

Distribuie :

Problema parcării, poate una dintre cele mai intens discutate printre şoferi, are un izvor dar şi o rezolvare. Izvorul acesteia se ascunde în lipsa de bun simţ şi cultură a moldovenilor, iar un procent mic în rezolvarea acesteia tot acolo se ascunde.

Totul începe de la educaţie, care lipseşte cu desăvârşire din CV-ul nescris al multor cetăţeni. Dacă nu ar parca fiecare nerod, după cum îl suflă vântul, dar după o regulă simplă, cea de bun simţ cel puţin, poate că am avea mai mult spaţiu pentru fiecare. Şi nu doar pentru şoferi, ci şi pentru pietonii care fac slalom pe străduţele aglomerate, pline de gropi, de capcane şi de maşini!

Cu siguranţă că mulţi dintre cititorii AutoExpert, ne pot oferi cel puţin un exemplu în care se găseşte un şofer "mai gras" ca restul care îşi pune maşina fix cum vrea el numai nu cum ar trebui de fapt. Câte 50 cm (jiuma' de metru) furaţi de patru şoferi şi poftim, loc pentru al cincilea!

Ştiţi cât de înghesuite sunt parcările în Europa nu? Pentru că fiecare metru patrat contează. La noi însă, chiar dacă au fost amenajate câteva parcări în oraş cu mare greu şi cu bani mulţi, atâta timp cât nu sunt delimitate acele zone, fiecare îşi lasă podoaba cum vrea el. Şi ce? "Nu ai loc?", "nu încapi", "da ce te interesează cum parchez eu", sunt doar câteva fraze scurte ce le poţi auzi drept răspuns la critica ce le-o adresezi. Oftezi şi îţi cauţi de drum...

Mai rău însă, când vedem iată aşa specimene, reflectate în imagini postate pe pagina de facebook Chişinău Fail. Maşină nou, probabil luată din salon (deşi nu asta contează, ideea e alta), nu un Moskvich de pe la sate, unde drumul se numeşte drum pentru că pe acolo se merge şi nu pentru că e şosea! Printr-o oarecare prezumţie, ai putea crede că omul a evoluat un pic şi există şi o urmă de inteligenţă acolo, dar...nu! Nu este...

A ajuns, a găsit "loc", a parcat! Problema e rezolvată! Că e un petec de pământ şi că ar trebui să fie un copăcel frumos acolo, nu mai contează, nici gazonul nu merită să trăiască sub greutatea unui om realizat în viaţă! Are maşină, are totul!

 

Recomandate:

China inaugurează cel mai înalt pod din lume: Huajiang Grand Canyon Bridge, o minune inginerească și turistică - Photo
Noutăți
China inaugurează cel mai înalt pod din lume: Huajiang Grand Canyon Bridge, o minune inginerească și turistică

China continuă să surprindă prin proiectele sale inginerești de proporții. Pe 28 septembrie curent, a fost inaugurat Huajiang Grand Canyon Bridge, o structură colosală ce a intrat direct în

Inna
Bentley pregătește o surpriză exclusivă: Continental GT primește o versiune extremă, cu un nume legendar - Photo
Noutăți
Bentley pregătește o surpriză exclusivă: Continental GT primește o versiune extremă, cu un nume legendar

 Bentley anunță o nouă variantă de top pentru Continental GT și publică un teaser care dezvăluie câteva detalii despre designul său sportiv. Deși oficialii nu au confirmat încă de

Inna
Honda pregătește „surprize” electrice: două modele noi vor debuta la Salonul de Mobilitate din Japonia - Photo
Noutăți
Honda pregătește „surprize” electrice: două modele noi vor debuta la Salonul de Mobilitate din Japonia

Honda a anunțat oficial că la ediția din această toamnă a Salonului de Mobilitate din Japonia, fosta denumire a celebrului Salon Auto de la Tokyo, vor fi prezentate două vehicule electrice c

Inna
Se schimbă permisele de conducere. Apare „modelul 2025”, cu design modern și nivel sporit de securitate - Photo
Noutăți
Se schimbă permisele de conducere. Apare „modelul 2025”, cu design modern și nivel sporit de securitate

În curând, șoferii din Republica Moldova vor primi un nou tip de permis de conducere, denumit „modelul 2025”. Documentul vine cu un aspect vizual actualizat și măsuri de s

Inna
Revoluție la BMW: prima fabrică auto din lume conectată direct la o conductă de hidrogen - Photo
Noutăți
Revoluție la BMW: prima fabrică auto din lume conectată direct la o conductă de hidrogen

BMW marchează o premieră mondială în industria auto. Începând cu 2027, uzina constructorului din Leipzig, Germania, va fi prima unitate de producție auto conectată la o conductă de h

Inna