Nissan Hi-Cross Concept prefigureaza un nou stil crossover Nissan
De AutoExpert | 7 Martie, 2012
Nissan Hi-Cross Concept prefigureaza un nou stil crossover Nissan
Pe lânga Nissan Murano, Nissan Qashqai si Nissan Juke, japonezii vor mai adauga în gama un crossover, prefigurat de noul concept de la Geneva 2012. Acesta e denumit sugestiv Nissan Hi-Cross si intentia creatorilor sai este sa ne ofere un preview al viitoarei directii de design pe care crossoverele Nissan o vor primi în viitor.
Asa cum ne-a aratat-o si conceptul Pathfinder la Detroit 2011, noul concept Nissan Hi-Cross mizeaza pe o imagine proaspata, mai rafinata, dar nu renunta la robustete si un oarecare spirit sportiv . Cu proportii echilibrate (lungime de 4,66 metri, latime de 1,85 metri si înaltime de 1.67 metri), Hi-Cross îsi propune sa rivalizeze cu SUV-urile si crossover-urile de categorie compacta si medie, care ofera 7 locuri.
Gratie amptamentului de 2,78 metri, Nissan Hi-Cross promite suficient spatiu si pe locurile de pe al treilea rând , desi e destul de clar ca acestea sunt destinate mai degraba copiilor. În ce priveste tabloul de bord, Nissan mizeaza pe un stil aproape SF, consola centrala fiind dominata de un display tactil de mari dimensiuni.
Si în spatele volanului sportiv regasim aceeasi idee, cu indicatoare digitale având un afisaj sofisticat, iar pe tunelul central comenzile pentru cutia de viteze si sistemele electronice sunt grupate într-un modul compact si cu un look foarte interesant. Suntem curiosi cât din ceea ce vedem acum vom regasi în curând si pe modelele de serie Nissan.
Însa Nissan Hi-Cross nu surprinde doar prin design, ci si prin partea tehnica. În primul rând, Hi-Cross beneficiaza de propulsie hibrida, care combina un motor cu injectie directa de benzina, de 2,0 litri, cu un motor electric alimentat de la baterii Li-Ion, care utilizeaza tehnologia de pe Nissan Leaf. Rezulta, astfel, performante demne de un motor de 2,5 litri, în conditiile unui consum de combustibil specific motoarelor sub 2,0 litri.
Apoi, transmisia automata XTRONIC, având variatie continua, are eficienta îmbunatatita cu 10% fata de o cutie CVT conventionala. Nu în ultimul rând, fiind un Nissan, Hi-Cross beneficiaza de sistem de tractiune integrala, controlat electronic si conceput pentru a privilegia un consum cât mai scazut prin reducerea frecarilor si a rezistentei la rulare.
În concluzie, noul concept Nissan Hi-Cross ne prezinta o directie reusita a designului viitoarelor modele. În acelasi timp, Hi-Cross ar putea prefigura un înlocuitor al reputatului Nissan X-Trail, dar ramâne de vazut daca Nissan se va concentra doar pe modele crossover sau va pastra o "felie" si pentru modelele SUV mai capabile în teren accidentat.