Noi tehnologii: Faruri marca Opel

De AutoExpert   |  27 Martie, 2012

Distribuie :

Noi tehnologii: Faruri marca Opel

Farurile cu matrice reprezintă o nouă abordare a tehnologiei de iluminare. În cadrul noului concept de iluminare pe bază de matrice faza lungă reprezintă întotdeauna modul standard, în locul utilizării fazei scurte ca setare implicită. Prin adoptarea acestei abordări noi, faza lungă este prevăzută în permanenţă cu o funcţie anti-orbire şi se adaptează automat la condiţiile de trafic.

Sistemul de iluminare se adaptează la condiţiile de trafic curente mai repede decât orice altă soluţie care implică manevre din partea şoferului sau care se bazează pe elemente acţionate mecanic.

"Siguranţa activă reprezintă un obiectiv principal al strategiei tehnologice a Opel", a declarat Rita Forst, Vice-Preşedinte Opel. "În anul 2002, am fost primul producător de autovehicule care a introdus pe piaţă sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL), o combinaţie între iluminarea dinamică în curbe cu faruri xenon şi iluminarea statică în viraje. În prezent, Opel a pornit să revoluţioneze din nou conducerea pe timp de noapte cu ajutorul sistemului inteligent de iluminare cu matrice, cel mai avansat sistem de iluminare din industria auto din lume."

Iluminarea cu matrice funcţionează în combinaţie cu camera video frontală Opel, care este amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare. De îndată ce senzorii camerei frontale detectează surse de lumină provenite de la autovehicule care se deplasează în faţa autovehiculului sau din sens opus, iluminarea în zona respectivă este redusă complet, în timp ce restul carosabilului rămâne puternic iluminat.

Acest sistem asigură vizibilitatea tuturor obstacolelor nesemnalizate, în timp ce participanţii la trafic nu vor fi niciodată orbiţi.

Utilizarea exclusivistă a LED-urilor în cadrul sistemului de iluminare cu matrice prezintă o serie de avantaje semnificative, întrucât noul sistem consumă mai puţină energie decât lămpile convenţionale cu halogen şi cele convenţionale. Acesta utilizează doar aproximativ jumătate din energia consumată de lămpile cu halogen. Cele două faruri cu matrice sunt alcătuite din patru segmente de iluminare. În spatele fiecărui segment există patru surse de lumină separate care pot fi aprinse sau stinse individual, fiind posibile şaisprezece combinaţii de iluminare frontală adaptivă per far. Trecerile între cele 256 de setări de iluminare diferite se efectuează lin şi imperceptibil, fără ca şoferul să observe acest lucru.

Recomandate:

Ferrari 296 GT3 Evo - noul bolid de competiție pentru sezonul 2026, pregătit să domine cursele GT3 - Photo
Noutăți
Ferrari 296 GT3 Evo - noul bolid de competiție pentru sezonul 2026, pregătit să domine cursele GT3

Ferrari a prezentat, în mod oficial, modelul 296 GT3 Evo, cea mai nouă armă a Scuderiei pentru competițiile auto internaționale din categoria GT3. Această versiune reprezintă un upgrade sem

Inna
Tragedie la Bădiceni. Un bărbat a murit, iar alți doi au fost răniți după ce un șofer beat a intrat cu mașina într-un copac - Photo
Accidente
Tragedie la Bădiceni. Un bărbat a murit, iar alți doi au fost răniți după ce un șofer beat a intrat cu mașina într-un copac

Un accident rutier grav a avut loc în seara zilei de 30 iunie, în satul Bădiceni, raionul Soroca. Un bărbat de 37 de ani și-a pierdut viața, iar alți doi tineri au fost răniți după ce auto

Inna
Cerere record pentru noul BMW M2 CS. Modelul primește o producție extinsă din cauza interesului uriaș - Photo
Noutăți
Cerere record pentru noul BMW M2 CS. Modelul primește o producție extinsă din cauza interesului uriaș

BMW a fost luat prin surprindere de succesul înregistrat de noul M2 CS, versiunea de top a coupe-ului compact din gama bavareză. Cererea pentru acest model de performanță a depășit toate estimăr

Inna