Northvolt, gigantul european al bateriilor, a solicitat falimentul în Suedia

De Inna   |  14 Martie, 2025

Distribuie :

Northvolt, principalul producător european de baterii pentru vehicule electrice, a solicitat intrarea în faliment în Suedia. Compania suedeză, considerată mult timp un pilon esențial în strategia Europei de a rivaliza cu producătorii asiatici de baterii, nu a reușit să-și asigure resursele financiare necesare pentru a-și continua activitatea în actuala sa structură.

După această solicitare, un administrator judiciar va gestiona procesul de vânzare a activelor Northvolt și va supraveghea soluționarea datoriilor acumulate. Cei aproximativ 5.000 de angajați ai companiei se confruntă cu incertitudini majore, iar conducerea a anunțat că va colabora cu autoritățile și sindicatele pentru a le oferi sprijin în această perioadă dificilă.

Dificultățile financiare ale Northvolt s-au accentuat în ultimele luni, pe măsură ce compania s-a confruntat cu epuizarea capitalului. În noiembrie, aceasta a apelat și la protecția împotriva falimentului conform capitolului 11 în SUA, iar la scurt timp după această decizie, directorul executiv Peter Carlsson a părăsit funcția.

Citește și: Industria bateriilor electrice zguduită: Northvolt, la un pas de desființare

Northvolt era văzută ca un jucător-cheie în planurile europene de a dezvolta o industrie a bateriilor capabilă să concureze cu giganții chinezi, precum CATL și BYD. Compania a investit într-o fabrică situată în nordul Suediei, unde intenționa să producă anual sute de mii de baterii, utilizând energie regenerabilă. Cu toate acestea, punerea în funcțiune a facilității a întâmpinat obstacole majore, ceea ce a dus anul trecut la suspendarea planurilor de extindere a fabricii – prima gigafabrică europeană de baterii pentru vehicule electrice.

Vezi și: Criza Northvolt lovește Porsche! Lansarea noului 718 electric rămâne incertă

În încercarea de a-și redresa situația financiară, Northvolt a implementat măsuri de reducere a costurilor, inclusiv concedierea a 1.600 de angajați, și planifica să finalizeze procesul de restructurare până la finalul lunii martie. În prezent, Europa contribuie doar cu 3% la producția globală de baterii, iar obiectivul stabilit este atingerea unei cote de 25% până la sfârșitul deceniului.

Recomandate:

Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna