Noua berlină Peugeot 301

De AutoExpert   |  25 Mai, 2012

Distribuie :

Noua berlină Peugeot 301

O mică surpriză din partea celor de la Peugeot, care ne oferă primele imagini cu noua lor berlină de buget, 301, care, de altfel, dă startul unei noi politici de denumire a maşinilor Peugeot.

La Salonul Auto Paris 2012, cei de la Peugeot vor avea o premieră mondială nu neapărat extraordinară, dar de o foarte mare importanţă din punct de vedere al vânzărilor pe cât mai multe pieţe. Este vorba despre Peugeot 301, o maşină de buget (dar nu low-cost), care se adresează clienţilor care îşi doresc o maşină familistă normală, de bună calitate, dar la un preţ rezonabil.

Din punct de vedere dimensional (lungime de 4,44 metri, ampatament de 2,65 metri şi portbagaj de 500 de litri), Peugeot 301 se anunţă drept un rival direct al noilor Skoda Rapid şi Seat Toledo, modelul francez urmând a umple golul dintre mica berlină Peugeot 206 Sedan (care nu se mai vinde pe pieţele europene) şi modelul de clasă medie Peugeot 508.

Designul interior va miza şi el pe un stil moderat, dar clienţii vor fi gratulaţi cu o bună calitate a fabricaţiei, precum şi cu dotări de confort precum aer condiţionat automat, sistem audio cu Bluetooth sau senzori de parcare. În privinţa motorizărilor, Peugeot 301 se va baza pe micul 1.2 VTi pe benzină, de 71 CP, precum şi pe un 1,6 de 115 CP, iar la capitolul diesel vom avea parte de un HDi de 1,6 litri şi 92 CP.

Preţurile le vom afla cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, dar ştim că noul Peugeot 301 urmează a fi asamblat în fabrica spaniolă de la Vigo, principalele pieţe auto vizate fiind Europa Centrală şi de Est (deci şi România), Turcia, Rusia, Ucraina, Grecia, Orientul Mijlociu, Africa şi unele ţări din America de Sud.

Totodată, Peugeot 301 dă startul unei noi politici privind denumirea modelelor Peugeot, în care prima cifră ne arată clasa din care face parte maşina, la mijloc sunt un zero sau două zerouri, în funcţie de categorie (autoturism obişnuit sau crossover / SUV), iar ultima cifră indică segmentul: de exemplu, 1 reprezintă modelele din segmentele inferioare, iar indicativul maxim va fi 8.

Recomandate:

Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia - Photo
Noutăți
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia

Nissan renunță la construirea unei noi fabrici de baterii pentru mașini electrice în Japonia, într-o decizie care semnalează o nouă etapă în procesul de restructurare globală al cons

Inna
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027 - Photo
Sociale
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducer

Inna
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen - Photo
Noutăți
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen

 Conform unor surse din presa italiană, concernul german analizează opțiunea de a vinde Italdesign, casa de design renumită pentru colaborările sale legendare cu mari producători auto. Fondat

Inna
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe - Photo
Noutăți
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe

Skoda lansează oficial versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe. Modelul aduce îmbunătățiri semnificative în materie de performanță, design și

Inna