Noua berlină Peugeot 301

De AutoExpert   |  25 Mai, 2012

Distribuie :

Noua berlină Peugeot 301

O mică surpriză din partea celor de la Peugeot, care ne oferă primele imagini cu noua lor berlină de buget, 301, care, de altfel, dă startul unei noi politici de denumire a maşinilor Peugeot.

La Salonul Auto Paris 2012, cei de la Peugeot vor avea o premieră mondială nu neapărat extraordinară, dar de o foarte mare importanţă din punct de vedere al vânzărilor pe cât mai multe pieţe. Este vorba despre Peugeot 301, o maşină de buget (dar nu low-cost), care se adresează clienţilor care îşi doresc o maşină familistă normală, de bună calitate, dar la un preţ rezonabil.

Din punct de vedere dimensional (lungime de 4,44 metri, ampatament de 2,65 metri şi portbagaj de 500 de litri), Peugeot 301 se anunţă drept un rival direct al noilor Skoda Rapid şi Seat Toledo, modelul francez urmând a umple golul dintre mica berlină Peugeot 206 Sedan (care nu se mai vinde pe pieţele europene) şi modelul de clasă medie Peugeot 508.

Designul interior va miza şi el pe un stil moderat, dar clienţii vor fi gratulaţi cu o bună calitate a fabricaţiei, precum şi cu dotări de confort precum aer condiţionat automat, sistem audio cu Bluetooth sau senzori de parcare. În privinţa motorizărilor, Peugeot 301 se va baza pe micul 1.2 VTi pe benzină, de 71 CP, precum şi pe un 1,6 de 115 CP, iar la capitolul diesel vom avea parte de un HDi de 1,6 litri şi 92 CP.

Preţurile le vom afla cu ocazia Salonului Auto Paris 2012, dar ştim că noul Peugeot 301 urmează a fi asamblat în fabrica spaniolă de la Vigo, principalele pieţe auto vizate fiind Europa Centrală şi de Est (deci şi România), Turcia, Rusia, Ucraina, Grecia, Orientul Mijlociu, Africa şi unele ţări din America de Sud.

Totodată, Peugeot 301 dă startul unei noi politici privind denumirea modelelor Peugeot, în care prima cifră ne arată clasa din care face parte maşina, la mijloc sunt un zero sau două zerouri, în funcţie de categorie (autoturism obişnuit sau crossover / SUV), iar ultima cifră indică segmentul: de exemplu, 1 reprezintă modelele din segmentele inferioare, iar indicativul maxim va fi 8.

Recomandate:

Autoritățile alocă miliarde de lei pentru drumuri. Cât s-a reușit în prima jumătate a anului - Photo
Sociale
Autoritățile alocă miliarde de lei pentru drumuri. Cât s-a reușit în prima jumătate a anului

În 2025, statul a pus la dispoziția Administrației Naționale a Drumurilor (AND) un buget de aproximativ 2.7 miliarde de lei pentru lucrări de întreținere și reparație a drumurilor național

Inna
Trafic suspendat în sectorul Buiucani! Până la sfârșitul lunii, va fi trafic parțial suspendat pe str. Nicolae Costin - Photo
Sociale
Trafic suspendat în sectorul Buiucani! Până la sfârșitul lunii, va fi trafic parțial suspendat pe str. Nicolae Costin

Traficul rutier pe str. Nicolae Costin va fi parțial suspendat. Măsura va afecta circulația pe tronsonul cuprins între străzile Ion Pelivan și Liviu Deleanu, până pe 30 septembrie curent.

Inna
Un tânăr de doar 21 de ani a fost transportat la spital, în stare inconștientă, după ce s-a izbit într-un copac - Photo
Accidente
Un tânăr de doar 21 de ani a fost transportat la spital, în stare inconștientă, după ce s-a izbit într-un copac

Șoferul unui Honda jazz a derapat de pe traseu și apoi s-a izbit violent într-un copac. Accidentul a avut loc pe traseul Ungheni - Nisporeni, în dimineața zilei de 17 septembrie. 

Inna
Mitsubishi Eclipse Cross se reinventează. Noul SUV devine 100% electric și promite 600 km autonomie - Photo
Noutăți
Mitsubishi Eclipse Cross se reinventează. Noul SUV devine 100% electric și promite 600 km autonomie

Mitsubishi a dezvăluit primele informații și fotografii oficiale cu noua generație Eclipse Cross, un model care marchează o schimbare majoră în istoria mărcii. SUV-ul va fi disponibil exclu

Inna
Mercedes-Benz readuce butoanele fizice, pentru a pune accent pe preferințele șoferilor - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz readuce butoanele fizice, pentru a pune accent pe preferințele șoferilor

Mercedes reintroduce butoanele fizice în modelele sale. Oficialii constructorului german au recunoscut că butoanele fizice sunt mai eficiente, decât comenzile tactile. În ul

Inna