Noua generaţie Hyundai i30
De AutoExpert | 19 Aprilie, 2012
Noua generaţie Hyundai i30
Proiectat şi dezvoltat în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, şi produs la uzina din Nosovice, Cehia, noul i30 reprezintă cel mai recent model Hyundai dedicat pietei europene.
Desi platforma modelului i30 a ramas neschimbată, dimensiunile noii generaţii au fost adaptate pentru a genera mai mult spaţiu interior, atât pentru pasageri, cât şi pentru bagaje. Ocupanţii locurilor din faţă se bucură de 30 mm spaţiu în plus la nivelul capului, 11 mm suplimentari la nivelul picioarelor şi respectiv 14 mm adiţionali la nivelul umerilor. Capacitatea portbagajului a crescut si ea cu 11 procente, pana la 378 litri.
Tehnologia standard pentru versiunile de echipare i30 disponibile în România include: 6 airbaguri, ESP, asistenţă la pornirea în rampă, direcţie servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare, închidere centralizată cu telecomandă, sistem activ de management al direcţiei (VSM), oglinzi exterioare acţionate electric, aer condiţionat, geamuri electrice faţă, sistem audio radio-CD cu MP3, 4 boxe, USB si AUX şi faruri de zi cu tehnologie LED.
Noua generaţie i30 este alimentată de o gamă de propulsoare formată din şase opţiuni: trei diesel si trei pe benzina. La capitolul diesel, motorul de entry-level este cel de 1.4 litri şi 90 CP, pentru ca propulsorul de 1,6 litri să fie oferit în versiunile de 110 şi 128 CP. Discuţia pentru benzină începe cu motorul de 1,4 litri şi 100 CP, pentru ca propulsorul 1,6 MPI să ofere 120 CP, iar 1,6 GDI, 135 CP.
Cel mai popular motor diesel pentru i30 se anunta a fi unitatea 1.6 VGT de 110 CP. Si motorizarile pe benzina aferente noului i30 au fost setate pentru a oferi un echilibru excelent intre performante si economia de carburant. Spre exemplu, noul propulsor 'Gamma' GDI de 1.6 litri şi 135 CP utilizeaza injectia directa pentru a spori puterea si cuplul generate. Tehnologia ce îmbunătăţeşte dinamica noului i30 cuprinde o optiune inovativă, denumită Flex Steering, ce introduce trei moduri de operare a autovehiculului: confort, normal si sport.