Noul Audi A8 facelift: restilizat pentru a se bate mai bine cu noul S-Klasse
De AutoExpert | 20 August, 2013
Noul Audi A8 facelift: restilizat pentru a se bate mai bine cu noul S-Klasse
Nava amiral a constructorului din Ingolstadt a primit o restilizare discretă, debutul public fiind programat pentru Salonul Auto de la Frankfurt după care va fi disponibil în vânzare începând cu prima lună a anului viitor. La fel ca şi până acum, A8 va fi oferit în două versiuni diferite de ampatament. Berlina de lux a germanilor va fi oferită atât în versiuni cu tracţiune faţă, cât şi în versiuni cu tracţiune integrală, toate cu transmisie automată.
Printre schimbările aduse de primul facelift din cariera noului A8 se numără introducerea blocurilor optice cu tehnologie LED Matrix Beam şi semnalizatoarele cu iluminare secvenţială, tehnologii despre care oficialii de la Audi au informat publicul săptămâna precedentă.
Restilizarea aplicată lui A8 include modificări şi la capotă, bara faţă, grila faţă şi stopuri. Interiorul primeşte ornamente noi, culori noi pentru tapiţerie, un nou format al portbagajului, insonorizare îmbunătăţită, opţiuni noi de conectivitate şi elemente tehnologice suplimentare. Cei de la Audi au îmbunătăţit interfaţa multimedia şi sistemul de navigaţie, iar amortizoarele au fost şi ele recalibrate pentru a oferi un nivel superior de confort şi silenţiozitate. În plus, Audi oferă opţional un sistem de ventilaţie şi masaj pentru scaunele din faţă, iar bancheta din spate va putea fi comandată într-o configuraţie cu două locuri individuale. A8 L, versiunea cu ampatament mărit a lui A8, este disponibilă în compania unei console centrale îmbrăcate integral în piele.
Gama de motorizări a lui Audi A8 livrează între 258 şi 520 CP. Cel mai mic motor din gamă este un 3.0 TDI V6, urmată de un 3.0 TFSI de 310 CP. Motoarele V8, două la număr, livrează 385 CP în versiunea 4.2 TDI şi 435 CP în versiunea twin-turbo 4.0 TFSI. Cel din urmă este echipat şi cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, care poate să oprească patru din cei opt cilindri pentru a economisi carburant. Cel mai economic motor este unitatea entry-level, care anunţă un ocnsum mediu de 5.9 litri la sută. Al doilea cel mai eficient A8 din gamă este modelul hybrid, echipat cu un propulsor 2.0 TFSI şi un motor electric. Acesta poate să meargă în modul 100% electric cu o viteză de până la 100 km/h şi să parcurgă până la trei kilometri în modul cu zero emisii de CO2.
Vârful gamei A8 este oferit doar în versiunea cu ampatament mărit şi are un motor W12 de 6.3 litri, care livrează 500 CP. Această motorizare are şi ea un sistem de dezactivare a cilindrilor, capabil să oprească şase cilindri din cei 12 din dotare. Pe lângă asta, motorul are şi sistem de anulare activă a sunetelor, pentru a asigura un nivel de confort acustic superior în habitaclu. Cea mai performantă versiune a lui A8 este denumită S8 şi are un motor V8 4.0 TFSI de 520 CP. Această versiune este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde şi are un consum mediu de 10.1 litri la sută.