Noul Donkervoort D8 GTO
De AutoExpert | 19 Decembrie, 2011
Noul Donkervoort D8 GTO
Nu sunt mulţi cei care îşi amintesc de Lotus 7, o maşină sport dedicată senzaţiilor la volan, al cărei principiu a fost dus mai departe de Caterham. Însă şi olandezii de la Donkervoort Automobilien au preluat reţeta, modelele lor devenind foarte rapid bibelouri de colecţie pentru cunoscători.Pentru 2012, micul producător olandez a pregătit un nou model: Donkervoort D8 GTO, o evoluţie a precedentului model. De fapt, specialiştii olandezi susţin că vorbim de ceva mai mult decât un upgrade, D8 GTO însemnând foarte multe modificări, ceea ce îl recomandă drept un nou model.
Noul Donkervoort D8 GTO va fi produs într-o cadenţă de numai 25 de exemplare anual, aproape jumătate dintre acestea fiind deja comandate de împătimiţii cu bani - de altfel, acest nou model a fost anunţat de oficialii Donkervoort încă de acum un an, cu ocazia sărbătorilor.Noul Donkervoort D8 GTO are o lungime de 3,74 metri (mai lung decât precedentul D8 GT cu 35 cm), o lăţime de 1,85 metri şi o înălţime de numai 1,14 metri. Creşterea dimensiunilor a fost necesară pentru adaptarea motorului TFSI de 2,5 litri de pe Audi RS3 sau TT-RS, iar, din punct de vedere tehnic, D8 GTO a preluat doar 30% din componentele lui D8 GT.
Specialiştii olandezi au modificat motorul în 5 cilindri al germanilor, aşa încât pe Donkervoort D8 GTO acesta este cu 30 kg mai uşor, iar, la apăsarea unui buton, puterea poate fi crescută de la 340 CP la 400 CP. Cutia de viteze cu 5 trepte trasferă cuplul de 450 Nm roţilor din spate, D8 GTO fiind dotat cu un diferenţial cu alunecare limitată, dar şi cu un sistem de control electronic al stabilităţii (o premieră pentru producătorul olandez). În construcţia şasiului tubular s-au folosit, pe lângă oţel, şi aluminiul sau fibra de carbon, iar panourile caroseriei sunt realizate din fibră de carbon şi fibră de sticlă, aşa încât masa maşinii variază între 695 kg şi 750 kg, în funcţie de dotările opţionale. Adică vorbim de un raport masă/putere care variază între 2,04 şi 2,21 kg/CP, adică excelent.
Aşa încât nu ne miră că producătorul anunţă performanţe de excepţie pentru Donkervoort D8 GTO: doar 3,0 secunde pentru demarajul 0-100 km/h şi un comportament de maşină de curse, graţie suspensiilor independente, cu braţe triunghiulare suprapuse. Viteza maximă este de 255 km/h, atuurile maşinii regăsindu-se în manevrabilitatea exemplară pe circuit.Deşi pentru mulţi consumul nu mai contează în cazul unei astfel de maşini, trebuie menţionat că vorbim de un consum mediu de numai 10,0 litri/100 km, ceea ce înseamnă o autonomie de circa 500 km, foarte generos pentru o astfel de maşină exotică. Evident, şi contul trebuie să fie generos, deoarece noul Donkervoort D8 GTO reclamă un cec de circa 100.000 euro.Se pare că noul model olandez urmează să fie prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2012, când vor fi făcute publice mai multe detalii despre posibilităţile de configurare ale maşinii.
Presedintele GM America de Nord ar dori ca masina lui de vis sa aibe un interior silentios cand functioneaza in modul EV, astfel ca va adauga un sistem de reducere a zgomotului Bose. Pentru vizibilitate perfecta va folosi un sistem night-vision Hughes, va monta camere in fata si in spate si un sistem de monitorizare blind-spot.