Noul Fiat Grand Siena - pe Logan 2 îl aşteaptă zile grele în Brazilia
De AutoExpert | 27 Martie, 2012
Noul Fiat Grand Siena - pe Logan 2 îl aşteaptă zile grele în Brazilia
Modelele vândute de Fiat pe piaţa auto braziliană sunt destul de diferite de cele destinate europenilor - o politică diferită faţă de cea a francezilor de la Renault, Dacia Logan fiind similară cu Renault Logan vândut în America de Sud.
Este şi cazul noului Fiat Grand Siena, despre care putem considera că e un fel de corespondent al lui Fiat Linea. Grand Siena este o evoluţie majoră faţă de precedentul Fiat Siena, vândut în peste 800.000 de exemplare într-o perioadă de 14 ani şi cunoscut, pe plan european, ca Fiat Albea.
Noua berlină este bazată pe platforma tehnică a lui Fiat Palio, fiind vorba, aşadar, de un sedan de clasă mică, dar cu dimensiuni generoase, având o lungime de circa 4,4 metri şi un portbagaj de 520 de litri (în configuraţia cu 5 locuri).
La nivel estetic, Grand Siena este bine departajat de Palio, la fel cum se întâmplă şi în cazul fraţilor Logan şi Sandero . Maşina are un design serios, încercând să inspire şi eleganţă, dar per ansamblu este uşor de observat nota de ieftin a maşinii, dedicată în primul rând familiilor mai modeste.
Interiorul continuă şi el ideea de seriozitate, mizând pe un stil mai simplu, cu butoane mari şi comenzi uşor accesibile, precum şi pe materiale rezistente la uzură. În funcţie de nivelul de echipare, Fiat Grand Siena se anunţă o maşină modernă, beneficiind de 4 airbaguri, climatizare, cruise control, senzori de parcare sau conectivitate USB. Sistemul ESP, însă, nu este standard.
La nivelul motorizărilor, brazilienii vor avea la dispoziţie două propulsoare pe benzină: un 1,4 litri de 85 CP, respectiv un 1.6 e-Torq de 115 CP, care poate fi cuplat şi la o cutie de viteze manuală robotizată Dualogic. Evident, pentru că vorbim de piaţa sud-americană, motoarele sunt oferite şi în versiuni FLEX (alimentare cu bioetanol), caz în care motorul mic dezvoltă 88 CP, iar cel de 1,6 litri ajunge la 117 CP.
Consumurile celor două motoare sunt anunţate ca fiind convenabile: Grand Siena 1.4 anunţă un consum mediu de 5,1 litri/100 km (7,5 litri/100 km pe bioetanol), iar versiunea de 1,6 litri are un consum mediu de 5,3 litri/100 km (7,7 litri/100 km pe bioetanol). Versiunea mai puternică anunţă şi performanţe mai bune, având un demaraj de 9,9 secunde până la 100 km/h, faţă de 12,5 secunde pentru motorul de 1,4 litri.
Pentru Fiat Grand Siena va mai fi disponibilă şi versiunea 1.4i EVO TetraFuel, care poate funcţiona cu benzină, bioetaonl şi chiar metan. Preţurile urmează să fie comunicate în curând, anunţându-se sensibil mai ridicate decât ale precedentei generaţii Siena, care costă la fel ca Logan.