Noul Fiat Grand Siena - pe Logan 2 îl aşteaptă zile grele în Brazilia

De AutoExpert   |  27 Martie, 2012

Distribuie :

Noul Fiat Grand Siena - pe Logan 2 îl aşteaptă zile grele în Brazilia

Modelele vândute de Fiat pe piaţa auto braziliană sunt destul de diferite de cele destinate europenilor - o politică diferită faţă de cea a francezilor de la Renault, Dacia Logan fiind similară cu Renault Logan vândut în America de Sud.

Este şi cazul noului Fiat Grand Siena, despre care putem considera că e un fel de corespondent al lui Fiat Linea. Grand Siena este o evoluţie majoră faţă de precedentul Fiat Siena, vândut în peste 800.000 de exemplare într-o perioadă de 14 ani şi cunoscut, pe plan european, ca Fiat Albea.

Noua berlină este bazată pe platforma tehnică a lui Fiat Palio, fiind vorba, aşadar, de un sedan de clasă mică, dar cu dimensiuni generoase, având o lungime de circa 4,4 metri şi un portbagaj de 520 de litri (în configuraţia cu 5 locuri).

La nivel estetic, Grand Siena este bine departajat de Palio, la fel cum se întâmplă şi în cazul fraţilor Logan şi Sandero . Maşina are un design serios, încercând să inspire şi eleganţă, dar per ansamblu este uşor de observat nota de ieftin a maşinii, dedicată în primul rând familiilor mai modeste.

Interiorul continuă şi el ideea de seriozitate, mizând pe un stil mai simplu, cu butoane mari şi comenzi uşor accesibile, precum şi pe materiale rezistente la uzură. În funcţie de nivelul de echipare, Fiat Grand Siena se anunţă o maşină modernă, beneficiind de 4 airbaguri, climatizare, cruise control, senzori de parcare sau conectivitate USB. Sistemul ESP, însă, nu este standard.

La nivelul motorizărilor, brazilienii vor avea la dispoziţie două propulsoare pe benzină: un 1,4 litri de 85 CP, respectiv un 1.6 e-Torq de 115 CP, care poate fi cuplat şi la o cutie de viteze manuală robotizată Dualogic. Evident, pentru că vorbim de piaţa sud-americană, motoarele sunt oferite şi în versiuni FLEX (alimentare cu bioetanol), caz în care motorul mic dezvoltă 88 CP, iar cel de 1,6 litri ajunge la 117 CP.

Consumurile celor două motoare sunt anunţate ca fiind convenabile: Grand Siena 1.4 anunţă un consum mediu de 5,1 litri/100 km (7,5 litri/100 km pe bioetanol), iar versiunea de 1,6 litri are un consum mediu de 5,3 litri/100 km (7,7 litri/100 km pe bioetanol). Versiunea mai puternică anunţă şi performanţe mai bune, având un demaraj de 9,9 secunde până la 100 km/h, faţă de 12,5 secunde pentru motorul de 1,4 litri.

Pentru Fiat Grand Siena va mai fi disponibilă şi versiunea 1.4i EVO TetraFuel, care poate funcţiona cu benzină, bioetaonl şi chiar metan. Preţurile urmează să fie comunicate în curând, anunţându-se sensibil mai ridicate decât ale precedentei generaţii Siena, care costă la fel ca Logan.

Recomandate:

Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna