Noul Honda Civic primeste punctaj maxim in testele de siguranta Euro NCAP
De AutoExpert | 23 Februarie, 2012
Noul Honda Civic primeste punctaj maxim in testele de siguranta Euro NCAP
Noul model Honda Civic in 5 usi a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, in conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP. Mai mult, Euro NCAP a anuntat ca va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS - Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune), tehnologie ce va echipa si noul model Honda Civic.
Noua Honda Civic a primit punctajul maxim, 5 stele Euro NCAP. Sistemul de evaluare se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera clientilor posibilitatea de a intelege cu usurinta modul de evaluare. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului. De la introducerea noului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele.
Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, a afirmat ca "a noua generatie a modelului Civic a impresionat si a obtinut cel mai mare punctaj la toate categoriile evaluate, ajungand la egalitate cu rivalii sai din acest segment competitiv al pietii". Autovehiculul a obtinut punctaj bun la capitolul siguranta si, in mod optional, poate dispune de Collision Mitigation Brake System (CMBS - Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune).
Honda a fost recunoscuta pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar. CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu autovehicule stationare sau care se deplaseaza in aceeasi directie. Sistemul are ca scop alertarea soferului in caz de coliziune iminenta, atat la viteze mici, caracteristice deplasarii in mediu urban, cat si la viteze mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor. Prin studierea statisticilor privind accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda estimeaza ca, in cazul in care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, intre 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate in fiecare an.