Noul Hyundai Santa Fe
De AutoExpert | 8 Mai, 2012
Noul Hyundai Santa Fe
După ce noua generaţie a SUV-ului Hyundai a debutat la Salonul Auto de la New York, producătorul sud-corean a lansat un material de promovare care subliniază diferenţa dintre caracterul agresiv al exteriorului şi interiorul primitor.
Mai lung, mai puţin înalt şi mai lat decât predecesorul său, dar cu acelasi ampatament de 2700 mm, noulSanta Fe are un design mai masculin, mai agresiv şi o personalitat mai accentuata. Nota sa personală se datorează plafonului mai puţin înalt, parbrizului mai înclinat, geamurilor laterale spate triunghiulare şi lunetei curbate.
Profilul autovehicului este completat de jantele din aliaj cu finisaj cromat închis la culoare, disponibile în premieră pentru Hyundai si în versiunea de 19 inch. La capitolul propulsoare, Santa Fe s-a pregătit pentru piaţa europeană cu două variante de motorizare diesel şi una pe benzina.
Acestea dezvoltă puteri cuprinse intre 150 şi 200 CP. Fiecare motor combină excelent puterea şi eficienţa îmbunătăţită. Motorul diesel "R" VGT de 2 litri furnizeaza 150 CP si 382 Nm, cu emisii de doar 155 g/km, respectând astfel norma de poluare Euro 6.
Celalalt propulsor diesel, de 2.2 litri a fost optimizat pentru eficienţă şi mai ridicată, devenind cel mai "curat" motor diesel din segment, cu emisii de CO2 de numai 145 g/km. Pentru aceste propulsoare vor fi disponibile atât transmisii manuale in 6 trepte, cât şi transmisii automate.
Tracţiunea integrală este controlată automat şi adaptabila la conditiile de drum. Fluxul de putere distribuit între puntea faţă şi puntea spate, în functie de necesităţi. Suspensia spate auto-reglabilă păstrează rafinamentul deplasarii şi confortul, indiferent de gradul de încărcare al automobilului.
De la debutul său, din anul 2000, modelul Santa Fe a fost comercializat în aproximativ 2,56 milioane de exemplare, dintre care 350.000 unitati numai în Europa. Hyundai estimează că noul model va contribui puternic la evoluţia însemnată înregistrată de marcă in clasa SUV şi că modelul va obţine în primul an peste 5% din cota de piata europeană în segmentul său.