Noul smart fortwo electric drive

De AutoExpert   |  28 Iunie, 2012

Distribuie :

Noul smart fortwo electric drive

Cea de-a treia generaţie a lui smart fortwo electric drive se anunţă extrem de competitivă, fiind cea mai accesibilă ofertă de pe piaţă din segment la ora actuală. Dar asta nu e tot şi de aceea vă lăsăm pe voi să descoperiţi în rîndurile următoare.

Din momentul în care s-a lansat primul smart electric în 2007, în Londra, constructorul german a jucat un rol important în ce priveşte mobilitatea electrică. În 2009, când cea de a doua generaţie a luat naştere, succesul a fost unul peste aşteptări, fiind construite peste 2.000 de modele electrice şi nu 1.000 cum era plănuit iniţial. Acum, smart are una dintre cele mai extinse flote de maşini electrice de pe piaţă şi, ca rezultat, a adunat un feedback consistent din partea clienţilor. Acest lucru nu a făcut decât să ducă la dezvoltarea unui nou model electric mai evoluat, trecând de la o maşină mică şi practică, la un produs lifestyle.

Noul smart fortwo electric drive nu are nimic în plus faţă de modelul cu motor termic, asta dacă vorbim strict de aspectul exterior. În afară de acele stickere "E" de pe montanţii B, maşina este practic identică cu modelul cu motor termic. În schimb, faţă de predecesoarea sa, noua micuţă citadină electrică arată mult mai bine datorită noilor retuşuri, cum ar fi LED-urile din bara frontală şi grila cromată, care pun accentul pe un look sportiv şi modern, accentuat de jantele de aliaj de 15 inch. Blocurile optice faţă şi spate au fost uşor modificate, iar pragurile laterale sunt acum vopsite în culoarea caroseriei, conferindu-i un aspect individual.

Interiorul a rămas la fel - primitor şi extrem de spaţios pentru două persoane. Butoanele de pe consola centrală, de unde pot fi comandate sistemul audio şi cel de climatizare, sunt plasate ergonomic iar cele două ceasuri de pe bord, de care beneficiază numai versiunea electrică şi care au rolul de a afişa statusul bateriei şi cel al starii în care se află vehiculul - dacă motorul recuperează sau consumă energie - se află în raza vizuală a şoferului.

Smart fortwo ED oferă destul de multe dotări în echiparea de bază, dintre care amintim: geamuri electrice, computer de bord, sistem audio, port AUX şi USB, volan şi schimbător îmbrăcate în piele. Însă pentru cei care vor să cheltuie mai mulţi bani, lista de opţionale este destul de lungă. De exemplu, se poate opta pentru plafonul panoramic (valabil pentru varianta coupe), luminile de zi prevăzute cu LED-uri, jantele din aliaj, tapiţerie din piele, navigaţie şi sistemul care, la viteze de până la 30 km/h, atenţionează printr-un fel de claxon pietonii sau bicicliştii care se află în apropierea maşinii. Îţi poţi crea o maşinuţă cât vrei tu de fistichie!

Smart fortwo ED oferă destul de multe dotări în echiparea de bază, dintre care amintim: geamuri electrice, computer de bord, sistem audio, port AUX şi USB, volan şi schimbător îmbrăcate în piele. Însă pentru cei care vor să cheltuie mai mulţi bani, lista de opţionale este destul de lungă. De exemplu, se poate opta pentru plafonul panoramic (valabil pentru varianta coupe), luminile de zi prevăzute cu LED-uri, jantele din aliaj, tapiţerie din piele, navigaţie şi sistemul care, la viteze de până la 30 km/h, atenţionează printr-un fel de claxon pietonii sau bicicliştii care se află în apropierea maşinii. Îţi poţi crea o maşinuţă cât vrei tu de fistichie!

Smart este şi prima maşină electrică cu propria aplicaţie pentru iPhone. Aceasta poate îndeplini rolul de handsfree, îţi permite să asculţi muzica ta preferată sau îţi poate oferi informaţii despre maşina ta, cum ar fi starea bateriei sau timpul de încărcare.

Prin intermediul unui portal web denumit "smart vehicle homepage", poţi fi tot timpul în contact cu maşina ta. Asta înseamnă că poţi monitoriza sau activa diferite funcţii, fără a fi în maşină, cu ajutorul unui smartphone, o tabletă sau un iPad, conectate la internet.

Cel mai interesant lucru pe care ţi-l oferă Smart este că îţi poţi seta ora de plecare şi timpul de încărcare, în timp ce maşina este conectată la o sursă de energie. Dacă, spre exemplu, vrei să pleci la supermarket la o oră prestabilită, iar afară este foarte cald, funcţia respectivă îţi dă posibilitatea de a-ti regla temperatura dorită, folosind energia de la sursa de încărcare, şi nu de la bateria maşinii, atunci când pleci la drum.

În comparaţie cu predecesorul său, noul Smart fortwo electric drive oferă o putere mai mare şi o acceleraţie mult mai bună (ajunge de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde în loc de 26,7 secunde). Performanţele îmbunătăţite se datorează noii baterii "Deutsche ACCUmotive", care are o capacitate de 17.6 kWh şi o oferă o autonomie de 145 kilometri, dar şi noului motor de 55kW (74 CP) care a fost construit de EM-motive împreună cu Bosch. Cuplul este disponibil instantaneu, ceea ce contribuie la sentimentul distractiv pe care ţi-l oferă această maşină.

La lansarea internaţională, unde am avut ocazia să conducem noul smart fortwo ED pe şoselele din Berlin, am descoperit că este foarte uşor de manevrat şi de plăcut de condus într-un oraş aproape la fel de aglomerat ca Bucureştiul. Acceleraţiile aproape fulminante de la semafor şi de care nu ne-am fi săturat niciodată, slalomul printre maşinile din trafic şi găsirea unui loc de parcare extrem de uşor sunt doar câteva dintre avantajele pe care le oferă acest nou model electric.

Scaunele moi reduc din disconfortul creat de ampatamentul scurt şi suspensia rigidă, iar motorul "tăcut" îţi conferă o senzaţie plăcută dar care pare, totuşi, uşor ciudat.

Sistemul de frânare, cu rol de a încărca bateria, a impus o apăsare mai fermă a pedalei, ceea ce nu credem că e tocmai comod, în special, pentru doamnele şi domnişoarele care conduc cu tocuri. Însă, dacă abordezi un condus mai prudent nici nu va fi nevoie de apăsarea pedalei, frânarea fiind destul de eficientă şi în momentul decelerării. Începând din această vară, noul smart fortwo ED va fi vândut în peste 30 de ţări, inclusiv in România, la un preţ extrem de atractiv. În Germania, preţul pentru un smart fortwo electric drive coupe este de 18.910 euro cu TVA iar pentru varianta cabrio, 22.000 euro. La preţurile menţionate se mai adaugă şi "chiria" bateriei, care îţi va scoate din buzunar încă 65 euro lunar. În schimb, dacă vreţi să cumpăraţi smart-ul electric cu bateria inclusă, preţul va creşte cu 4.770 euro la fiecare model, ajungând la 23.680 euro şi, respectiv, 26.770 euro. Dar atenţie, garanţia bateriei este de doar 2 ani.

Cei care vor prefera să plătească o taxă pentru închirierea bateriei, vor beneficia de revizii anuale (sau la 20.000 km rulaţi) gratuite.

Per total, noul smart fortwo electric drive a evoluat destul de mult faţă de modelul anterior, arată mult mai bine, este mai performant şi vine cu foarte multe "delicii" high-tech care vor fi apreciate, în special, de publicul tânăr, ahtiat după gadgeturi.

Recomandate:

Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică - Photo
Noutăți
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică

Șeful diviziei de performanță BMW M, Frank van Meel, confirmă faptul că noua iterație a modelului M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Astfel, reiterăm că următoarea generație M3

Inna
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare - Photo
Noutăți
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare

Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. S

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron va fi retras din producție la începutul anului 2025, odată cu închiderea uzinei din Belgia. Modelul, unul dintre SUV-urile electrice emblematice ale mărcii germane, a avut v

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna