Noul standard Euro 7 ar putea obliga constructorii să introducă sisteme hybrid pentru toate motorizările pe benzină și diesel
De Pavel | 24 Noiembrie, 2020
Noul standard de poluare Euro 7 ar putea intra în vigoare în anul 2025, iar acest lucru ar însemna că constructorii auto ar fi practic obligați să-și echipeze modelele cu sisteme de propulsie hybrid.
Comisia Europeană a solicitat demararea unui studiu care vizează acest subiect, iar acesta deja a depistat numeroase probleme care ar urma să aibă un efect considerabil asupra industriei auto. Mai exact, este vorba despre faptul că constructorii vor fi obligați să obțină în testele Real-Driving Emissions (RDE), aceleași valori de emisii ca și în testele standard WLTP.
Se menționează că în prezent, în cadrul testelor reale RDE desfășurate în anumite condiții standard, emisiile pot depăși de 2.1 ori valorile din testele WLTP.
Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) declară că implementarea unei astfel de reguli va face imposibilă prezența motoarelor diesel și pe benzină în oferta producătorilor, astfel că acestea vor trebui să folosească sisteme hybrid, sau cel puțin mild-hybrid.
”Va veni o zi când motoarele termice 100%, fără micro-hibridizare, nu vor mai trece standardele de emisii", a declarat recent Grégoire Ginet, directorul de marketing al Renault.
Totodată, înainte de implementarea standardului Euro 7, Uniunea Europeană se pregătește pentru introducerea standardului Euro 6d, de la 1 ianuarie 2021. Astfel, emisiile în cadrul testelor RDE vor putea depăși doar de 1.5 ori valorile testelor WLTP.
Cum se va răsfrânge noul standard asupra clienților? Oferta de motoare diesel, în special în segmentul compact va suferi o reducere semnificativă, iar despre acest lucru deja au anunțat Renault, Volkswagen și Nissan.