Nu este o mașină desenată de un copil, e un BMW-Veritas SP90 Spohn și se vinde cu 235.000 de dolari!
De Pavel | 27 Aprilie, 2020
Compania Hayman LTD a scos la vânzare un model extrem de rar marca Veritas cu o caroserie pregătită de atelierul european Spohn și un motor pregătit de BMW. Ultimii 50 de ani, modelul unic a făcut parte din colecția Lee Roy Hartung.
Veritas și Spohn au creat unele dintre cele mai remarcabile mașini grmane sport din acea perioadă. Poate atelierul Hermann Spohn Karosseriebau nu este la fel de cunoscut ca și alte companii germane car construiau caroserii, însă vă veți aminti mereu de designul lor neobișnuit dacă îl veți vedea măcar o dată.
Cele mai multe dintre caroseriile lor erau construite pe șasiul Maybach, în timp ce proiectele ulterioare (până în anii 1950) au vizat fabricarea modelelor americane deținute de militarii americani aflați în Germania.
Inspirat de conceptele Motorama, Hermann Spon a influențat tendințele americane din acele timpuri, în special prin designul extravagant, folosind aripi gigantice, prize de aer generoase și multiple elemente cromate. Mașinile Veritas, apropo, erau echipate cu motoare de 2.0 litri volum împrumutate de la BMW 328.
Șasiul cu numărul 5.089 a folst la început o decaotabilă standard Veritas SP90, achiziționată de un cumpărător necunoscut. Aproape imediat după cumpărare, acesta a trimis mașina celor de la atelierul Spohn pentru a crea o caroserie nouă. În cele din urmă, vehiculul a devenit unic în felul său, fiind inspirat de conceptul GM Le Sabre.
Presa de atunci scria că, caroseria este finisată în culoarea Turcoaz, se impune cu roți cu whitewall-uri foarte largi și o grilă aproape orizontală a radiatorului. Jantele aveau capace cromate în stilul modelelor Cadillac, care din păcate, nu au fost păstrate până în prezent.
Potrivit următorului proprietar, mașina a aparținut unui prieten al fratelui său, un militar american care a adus-o în Statele Unite la începutul anilor 1950. Acesta a cumpărat mașina în 1965.
Fiind străin cu motoarele BMW în șase cilindri, noul proprietar nu a reușit să pornească motorul, astfel că a vândut foarte repede mașina prietenului său Lee Hartung din Glenview, Illinois. Hartung a parcat Veritas-ul în muzeul său, care era plin de mii de exponate atent selectate și grupate.
După ce domnul Hartung a murit în 2011, colecția sa a fost vândută. Veritas a fost o bijuterie a colecției, chiar dacă arăta ca o mașină găsită într-un garaj abandonat.
În ciuda faptului că timp de 46 de ani de ședere în garajul lui Hartung mașina a fost acoperiă cu un strat de praf, toate elementele s-au păstrat într-o stare satisfăcătoare. Caroseria a fost vopsită într-o culoare bej, însă vopseaua originală turcoaz a început să se ivească pe alocuri.
Mai târziu, Veritas Spohn s-a alăturat unei colecții prestigioase de vehicule nerestaurate, unde a fost păstrată cu grijă și adusă la starea de funcționare, fără a fi supusă restaurării caroseriei. Mașina a fost prezentată în 2013 la Amelia Island Concours d'Elegance.
În prezent, roadsterul unic este scos la vânzare, iar compania Hayman LTD planifică să-l vândă cu 235.000 de dolari SUA.