Oalele au scăpat BMW-ul de faliment! Nu, nu vorbim despre mașinile pe care le-au produs bavarezii

De Pavel   |  25 Noiembrie, 2020

Distribuie :

De multe ori am auzit haterii BMW-ului să numească modelele bavarezilor oale, cratițe sau tigăi. Însă suntem convinși că chiar mulți dintre fanii acestei mărci, nu cunosc,că anume datorită olelor compania a reușit să evite un faliment, iar ulterior să devină unul dintre cei mai de succes constructori de modele premium.

În anul 1945, BMW era o companie nemțească cu o experiență de 30 de ani în producerea motoarelor pentru avioane și construcția motocicletelor, iar din 1929 devenise și producător auto.

Din păcate, oddată cu finalul celui de-al Doilea Război Mondial, cei de la BMW s-au pomenit într-o criză majoră și era pe cale de a pierde toate cele șase fabrici din activ. Cele trei centre pe care le păstra erau în mare parte distruse, iar utilajul confiscat și distribuit prin diferite țări.

Astfel, conducerea BMW-ului a decis să înceapă așa-numita „Notproduktion”, ce în traducere înseamnă producție de criză. Aceasta era desfășurată în Munchen și Berlin, odată cu permisiunea inițială a forței de ocupație americane din iulie 1945.

Din lipsă de resurse, ducumentație tehnică și utilaj, motocicletele și mașinile BMW nu puteau fi asamblate. Nemții au decis să se orienteze către producția oalelor și produselor casnice pentru bucătărie, utilajelor agricole, utilaje comerciale de prelucrat coca, compresoare de frână, materiale de construcții, scule metalice turnate din metal ușor, biciclete și piese de schimb pentru diverse utilaje și automobilele BMW deja existente.

Primii doi ani au fost foarte dificili, pentru că volumul de producție era mic. Între iunie 1945 și mai 1947, BMW a produs bunuri cu o cifră totală de afaceri de 1,7 milioane de mărci, dintre care cea mai importantă contribuție la cifra de afaceri o aveau 175 de tone de bunuri turnate din metal ușor care generau încasări de aproximativ 600.000 de mărci.

Pe al doilea loc erau 34.000 de oale care reprezentau aproape un sfert din cifra de afaceri, după care mașini și agregate agricole și piese de schimb pentru automobile BMW.

Chiar dacă producția de criză a fost o provocare majoră pentru constructorul care în prezent se laudă cu o gamă mare de modele premium, aceasta în scurt timp avea să contribuie mult la punerea în funcțiune a fabricilor, la păstrarea forței de muncă și la pregătirea proceselor de construcșie a viitoarelor motociclete și automobile BMW.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x