Opel a prezentat Manta GSe ElektroMOD! Nemții au reînviat vechiul coupe sub forma unui vehicul pur electric
De Pavel | 19 Mai, 2021
Opel a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare a modelului Manta prin lansarea unui restomod echipat cu un sistem de propulsie pur electric. Conceptul numit Manta GSe ElektroMOD, inspirat de clasicul coupe sport, a primit sisteme electronice moderne și un motor electric, dar a păstrat transmisia manuală de pe modelul original.
Așadar, restomodul prezentat este o interpretare modernizată a coupe-ului din anii 70, care folosește noul imbaj de design adoptat de Opel. Din față observăm panoul numit Vizor, care a fost lansat în 2018, iar acum este utilizat pe toate modelele Opel. În cazul lui Manta GSe ElektroMOD, panoul a evoluat într-un display Digital Pixel Vizor, capabil să afișeze texte scurte.
Conceptul a fost finisat într-o nuanță de galben neon, iar aripile au fost ușor modificate pentru a putea găzdui jantele cu diametrul de 17 inch cu design unic.
La interior observăm două ecrane unite printr-o sticlă comună, unde primul de 12 inch este folosit pe post de instrumentar de bord, iar cel de 10 inch pentru sistemul multimedia. Salonul tapițat în piele neagră și alcantara, implică mai multe elemente de culoarea caroseriei, iar scaunele de tip scoică au fost împrumutate de pe modelul de performanță Adam S.
În locul motorului original de 1.6 litri volum, nemții au instalat o unitate electrică capabilă de 147 CP și 225 Nm. Puterea este gestionată de o cutie mecanică cu patru trepte și transmisă către puntea spate. Transmisia este de fapt cea de pe modelul original, însă a fost modificată pentru a putea funcționa și într-un mod automat.
Sistemul de propulsie de pe Manta GSE ElektroMOD este alimentat de o baterie litiu-ion de 31 kWh, care asigură până la 200 de kilometri de autonomie cu o singură alimentare. Cu ajutorul unui dispozitiv de bord, acesta poate fi încărcată în circa patru ore.
Restomodul a fost asamblat într-un singur exemplar, însă vine să anticipeze eventuala apariție a gamei GSe, care în viitor va reprezenta modelele electrice de performanță.