Opel Corsa OPC Nurburgring Edition
De AutoExpert | 31 Octombrie, 2011
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition
De obicei seriile limitate sunt un instrument de marketing, aşadar nu trebuie să te aştepţi la prea multe modificări. Iar când auzi de un model produs în doar 500 exemplare în mod cert are în plus doar ceva plastice. Ei bine Opel Corsa OPC Nurburgring Edition este altceva.
Sincer nu prea am înţeles de ce atâta implicare doar pentru o serie limitată de 500 exemplare . Şi cei de la Opel chiar au muncit la această versiune Nurburgring Edition. Cât de mult au investit cei de la Opel în această serie limitată am avut ocazia să descopăr preţ de un week-end prin Germania. Şi cum despre versiunea de "bază", Corsa OPC, îmi mai aduceam aminte destule detalii dar imaginea nu mai era aşa de clar conturată am profitat de oportunitatea Opel OPC Performance Training unde am torturat pe circuit atât seria limitată cât şi versiunea OPC simplă. Un novice ar trebui să aibă ochiul bine antrenat pentru a identifica seria limitată, asta dacă nu are şansa de a privi modelul din spate. De aici este uşor de făcut diferenţa, s-a trecut de la evacuarea centrală la una dublă şi cu un calibru destul de generos.
A crescut în dimensiuni şi elerenul amplasat deasupra hayonului. În partea frontală poate fi remarcat un discret şorţuleţ montat sub spoilerul faţă menit a îmbunătăţi aerodinamica. Dar Corsa OPC Nurburgring Edition cel maiuşor poate fi identificată datorită jantelor dedicate acestei serii de 18 inch. Prin urmare evoluţia estetică este destul de discretă. Am apreciat sincer tocmai discreţia versiunii Nurburgring Edition. Ştiu că pe undeva oricine învesteşte într-un model produs doar în 500 exemplare doreşte să arate acest lucru, dar un model prea strident poate conduce la atenţie care devine obositoare în trafic şi nu numai. Cu toate acestea în Germania am atras destule priviri la volanul seriei limitate. La exterior singurul detaliu care te lămureşte asupra identităţii modelului este logo-ul care reprezită circuitul de la Nurburgring desenat cu alb şi numele acestuia scris cu roşu.
Faptul că ai în faţă o serie limitată este confirmat şi de inscripţia de pe praguri. La interior îţi vor pica ochii pe superbele scaune Recaro care au tatuate în zona capului conturul legendarului circuit. Şi cam atât când vine vorba de individualizarea interiorului. Din punctul meu de vedere la un hot hatch de asemenea calibru contează modul în care interacţionezi cu partea mecanică, interfaţa, pe ce stai, cum stai, volanul, levierul cutiei şi timoneria acestuia şi pedalierul. Scaunele Recaro sunt ceea ce trebuie, oferă un suport foarte bun şi asta fără a compromite confortul în cazul utilizării cotidiene. La volan recunosc că aş fi apreciat o poziţie ceva mai joasă, nu este deranjant de înaltă dar se putea mai bine. Volanul este superb, excelent din punct de vedere al calibrului şi dimensiunii. Zonele de la 9 şi 3 sunt îmbrăcate în piele perforată care oferă o priză foarte bună.
Pedalierul, alt punct forte al interfaţei cu partea mecanică. Excelent pentru "heel and toe". Timoneria cutiei este corectă, totuşi aş fi preferat un plus de 10% rigoare pentru plusul de virilitate al acestei serii limitate. Unele mici contradicţii le-am întâlnit la volanul acestei serii limitate. Pe bord există un indicator de treaptă optimă, numai că aceste indicaţii sunt oferite doar pentru un condus economic, iar în Corsa OPC Nurburgring Edition sunt momente când nu prea te gândeşti la modul economic. Aş fi apreciat existenţa unui avertizor sonor pentru apropierea de momentul în care se ajunge la limita superioară de turaţie, pentru a evita rarele momente de limitare electronică. Poate aş fi amplasat şi display-ul sistemului de navigaţie în partea superioară, acolo unde se află afişate informaţiile computeruluide bord. Este uşor incomod să priveşti spre baza consolei centrale pentru a studia traseul pe care îl ai de parcurs. Aşadar mici detalii perfectibile din punct de vedere al ergonomiei, dar interiorul lui Corsa OPC este un loc extrem de agreabil.