Pagani dezvăluie noul Huayra R, un hypercar impresionant, dedicat circuitului, cu V12 aspirat natural

De Sergiu   |  19 Martie, 2021

Distribuie :

Una din cele mai interesante hypercaruri ale momentului, Pagani Huayra, primește o versiune dezlănțuită, dedicată în exclusivitate circuitului, dovadă vie a măiestriei experților din cadrul companiei.

Modelul este dezvoltat de comun acord cu biroul de proiectare german HWA AG, deschis de unul din fondatorii AMG. Doza de know-how a inginerilor nemți a fost aplicată la proiectarea motorului, transmisiei, dar și pentru ultimele calibrări generale. Întreg procesul de dezvoltare a durat peste doi ani!

După cum se și anticipa, mașina de performanță este pusă în mișcare de un ditamai V12, aspirat natural. Agregatul produce 850 CP și 750 Nm la 8.350 rpm, linia roșie regăsindu-se la 9.000 rpm, Huayra R devenind astfel cea mai potentă versiune a hypercarului de până acum, spre deosebire de ocupanta locului doi la capitolul performanțe - Huayra Imola, cu 827 CP.  Output-ul este transferat roților spate prin intermediul unei transmisii secvențiale cu șase trepte. 

Constructorul menționează că noua Huayra R se mândrește cu un sunet similar unei mașini de Formula 1, grație unui sistem de evacuare Inconel cu patru terminații acoperite cu un film ceramic. Pentru cei cu auz mai finuț, pot fi instalate amortizoare de zgomot.

Nu doar motorul a fost dezvoltat de cei de la HWA, ci și șasiul din materiale compozite, realizat din carbo-titan și carbo-triax, cu elemente separate realizate din aliaj din crom-molibden. Suspensia a fost reconfigurată pentru un plus de manevrabilitate.

Caroseria se laudă cu elemente aerodinamice funcționale, care generează o forță de apăsare de 1.000 kg, în același timp R-ul fiind mai rigid cu peste 50% față de o Huayra obișnuită, cântărind doar 1.050 kg. 

Noua Pagani Huayra R e compatibilă cu standardele actuale FIA în ce privește siguranța în grupa GT, fiind dotată cu o cușcă de protecție integrată, sistem antiincendiu încorporat, tapițeria fiind realizate în materiale ignifuge.

Modelul vine cu jante din aluminiu forjat de 19 inci, ”îmbrăcate” în anvelope de curse Pirelli P Zero. Oprirea e asigurată de discurile de frâne carbon-ceramice ventilate Brembo, cu etriere cu șase pistonașe.

Huayra R este succesorul spiritual al Pagani Zonda R, lansat în 2009, care era de asemenea o versiune dedicată circuitului, pe care au fost testate multe tehnologii care s-au regăsit în Huayra R. Vor fi construite doar 30 de exemplare ale R-ului, la un preț de 3.1 milioane $ per unitate.

Se știe deja că Pagani pregătește un urmaș și pentru Huayra. Zvonurile menționează că viitorul model va primi un V12 cu opțiuni de electrificare. Detalii mai consistente nu sunt însă disponibile pentru moment.

x
x
x
x
x
x
x
x